Glapp i instrumentbräda...

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Nmini

Glapp i instrumentbräda...

Inlägg av Nmini »

Den extra platta som håller mätarna i instrumentpanelen har lossnat i min bil. Är den skruvad eller limmad fast? Skulle vara bra att veta innan man börjar slita ner hela panelen :? Likaså undrar jag som rookie hur själva panelen sitter fast, Sitter den med skruv/bult och var sitter dessa isåfall?



Tackar ödmjukast för assistans ! :D
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

panel, 3 skruvar i radiofacket.

Inlägg av kerguelair »

Är det en rover ? Jag tror inte plattan kan tas loss för sig själv. Måste nog bort med hela panelen. I så fall skall först luftintagen bort, skruva motsols, och radion skall bort osså. Panelen sitter med 3 skruvar som är dolda sidledes inne i själva radiofacket... Sen skall allt försiktigt (dem har humour också) vinklas fram och hastighetsmätarvajern bort. Vilket innebär att man har små små tunna fingrar...

För att få bort "fascia top rail" alltså överdelen, den svarta plana ytan där du ställer kaffemuggen (vid parkering) skall framrutan bort...



En tröst är att jag också gråter :-)
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Nmini

Inlägg av Nmini »

Hmm, det lät ju riktigt spännande! Blir nog ett projekt nu till helgen eftersom det är långhelg! Skall passa på att ljudisolera golvet då också. Förhoppningsvis kommer min pärla ut på galleriplats idag!



Tack för den detaljerade beskrivningen!
Nmini

Inlägg av Nmini »

Lyckades inte få bort hastighetsmätarvajern, det bara gick inte :(

Lyckades dock få fast mätartavlan med lite finlir, flinka fingrar och en polygrip. tack för tiset! Yur att man inte har så stora händer!
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

hastighetsm. vajer

Inlägg av kerguelair »

Kul att det gick bra andà. Det skall finnas nàn plastclips pà vajerinfästningen man màste trycka ner för att fà bort den, men det där har jag inte sett med egna ögon :-)
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Skriv svar