Stolar fram med nackstöd i min Mini 78:a

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
minisweden
Inlägg: 45
Blev medlem: 2 januari 2005 kl. 13:56
Ort: Lund
Kontakt:

Stolar fram med nackstöd i min Mini 78:a

Inlägg av minisweden »

Tacksam för rekommendationer på vilka stolar/från vilka bilar/årsmodeller som ni anser är bäst. De ska gärna gå att montera utan allt för mycket jobb då jag är lat av naturen.... :D
Användarens profilbild
nalle71
Inlägg: 91
Blev medlem: 5 november 2007 kl. 10:43
Ort: Nynäshamn
Kontakt:

Re: Stolar fram med nackstöd i min Mini 78:a

Inlägg av nalle71 »

På min & min före dettas mini 78a så fixade jag fram passagerarsäten tilll en iveco 89a & skulle bara svetsa om fästet för dom är lika smala men med nackstöd men det hann jag inte innan vi blev av med den'
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Stolar fram med nackstöd i min Mini 78:a

Inlägg av bulten08 »

Suzuki Swift gti även vissa andra modeller från sent 80 till tidigt 90 (inte säker)
Bild
mitsubishi evo 1 och 2 deras recaro stolar liknar väldigt mycket swiften undreden och är i samma storlek.
dessa 2 sorter har jag satt in utan större svårigheter med 2st popnuts på tvärbalken fram och bak har jag gjort det enkelt i yttre hörnet har jag satt en gångstång genom golvet som har blivit som en distans till golvet och i inre hörnet har jag fäst den i bälteshållarhålet, passar rakt av på swiftens stolar men på evo stolar får man tillverka ett litet fäste eller helt enkelt låta sitta löst men vilandes på avgastunneln, lycka till.
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
minisweden
Inlägg: 45
Blev medlem: 2 januari 2005 kl. 13:56
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Stolar fram med nackstöd i min Mini 78:a

Inlägg av minisweden »

Vet ej om det passar sig att skriva detta inlägget i tråden, ber om ursäkt i så fall. :oops: Men om någon har vettiga stolar till salu, helst i Skåne så är jag intresserad.
Skriv svar