''gummiplugg'' behöves

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av minijanne »

Kunze har det mesta du kan önska dig i gummi.

Krosseriplugg:
http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25 ... =undefined
timmeh
Inlägg: 76
Blev medlem: 3 maj 2008 kl. 11:00
Ort: Skönsmon, Sundsvall

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av timmeh »

k, tackar. Har beställt från mekonomen dock, dem hade:
25mm
18,9mm typ

tror jag iaf, pappa som beställde från jobbet, och han sa att ja skulle svetsa de övriga 3-4 10mm hålen
Austin Mini Clubman (-72)
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av MinMorris »

Var på mekonomen idag och frågade, men de hade bara såna för kabelgenomföringar, men hål genom alltså. Kanske får testa på det lite större varuhuset utanför stan...
Annars får det nog bli lite plastfilm och plastic padding. Hålen i golvet ska väl ändå inte behövas, varför inte sätta genom dem helt? Eller är tanken att de ska fungera som dräneringshål? Isf får man ju lämna dem öppna. Kolalde runt på dahlhems och de hade för 45:-/st! för att täta mina hål får jag punga ut med minst 450 riksdaler och jag är lite för snål för det.
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av johan_palm »

MICRO, Biltema
Men micro hade när jag skulle ha fatt i det
Annars Autoexperten
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av minijanne »

Jag köpte på Mekonomen, pryo:n jag först pratade med fattade ingenting och sa med en dåres envishet att det har vi inte, men när chefen kom pekade han bara på en sortimentlåda och himlade lite med ögonen. Jag har aldrig riktigt förstått mig på Mekonomen, butiker kan trolla fram nästan vad som hels medan andra ser frågande ut när man undrar om dom har 35A glasrörssäkringar?
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av MinMorris »

Jag har tröttnat nu. Antingen får man köpa några hundra eller så får man köpa en sats med ca 2st i av dem man behöver. Eller så kan man köpa för 50kr/st vilket jag tycker är dyrt, behöver till alla hålen, ca 15 st... Jag har nu köpt silvertejp och ska tejpa för tills jag hittar vad jag söker för en normal peng.
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av minijanne »

Minispares har alla pluggar du kan behöva. Bara att mäta och beställa. Och , jag hittar den inte nu när jag letade men jag kan ta gift på att jag sett ett plugg-kit med alla pluggar man kan behöva till en Mini i ett paket och det var inte dyrt men jag hittar det f-n inte nu.
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av MinMorris »

Det kommer att behövas till nästa vinter för då har jag planerat att jobba ordentligt på inredningen... Nu luktar den illa och taket, instrumentbräda och hatthylla bl a är av liggunderlag. Så planerar byta det mesta då. Då kommer jag be om råd när fram och bakrutan ska ut för att montera ett tak... =)
Men fungerade utmärkt med silvertejp idag. Blev nöjd, tillräckligt bra för detta året..
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av minijanne »

MinMorris skrev:Det kommer att behövas till nästa vinter för då har jag planerat att jobba ordentligt på inredningen... Nu luktar den illa och taket, instrumentbräda och hatthylla bl a är av liggunderlag. Så planerar byta det mesta då. Då kommer jag be om råd när fram och bakrutan ska ut för att montera ett tak... =)
Men fungerade utmärkt med silvertejp idag. Blev nöjd, tillräckligt bra för detta året..
La upp en liten tips-tråd efter jag satt in nytt tak: http://www.hundkoja.com/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=5727
Hans L
Inlägg: 156
Blev medlem: 4 oktober 2005 kl. 17:43
Ort: Arvika

Re: ''gummiplugg'' behöves

Inlägg av Hans L »

Här finns precis det du söker i form av gummiplugg:
http://www.ulinco.se/UserFiles/Ulinco/w ... gen_se.pdf
Gå till sidan 28 (katalogsida 27) i den nedladdade PDF-filen så hittar du dom. De under rubriken "Blindplugg" liknar originalen väldigt mycket även om de är i "plastgummi". Frågan är bara hur man kommer åt dom man vill ha utan att behöva köpa 100-tal? ULINCO är ett grossistföretag. Enklaste sättet är att ringa dit och få medlidande för sina bekymmer och på så sätt lyckas köpa liten mängd. Ett annat sätt är att fråga till vilka dom säljer den typen och sedan ringa dit och fråga. Ett tredje sätt är att ha bra kontakter med något tillverkande företag och be någon där beställa "gratisprover till något stort projekt"! :D
Att knappa in "blindplugg" på Google ger också massor med napp och kanske även möjligheter.
Hans L
Skriv svar