Gadda sig?

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Gadda sig?

Inlägg av MinMorris »

Har haft tankar på att gadda mig i flera år men har skjutit upp det då jag varken vetat VAR eller VAD jag ska tatuera. Nu har jag äntligen hittat något jag verkligen gillar och har gillat länge, utan att jag riktigt vetat om det. Nu när jag kommit så långt så vill jag anlita en duktig gaddare och undrar om någon på forumet har några tips. Det verkar som Evil Twins i helsingborg ska vara lite speciellt och är ju perfekt för mig då jag bor där. Man vill ju gärna att de ska komma med tips om det man tänkt sig inte går att göra eller inte passar att göra där man tänkt sig.
Har ni tatueringar? Vart har ni fått dem gjorda?

MVH
/Joel
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
optus
Inlägg: 761
Blev medlem: 1 juli 2007 kl. 20:18
Ort: Västra Sönnarslöv
Kontakt:

Re: Gadda sig?

Inlägg av optus »

De enda riktiga traditionella tatuerarna finns på ön, landet, Samoa i Söderhavet. Där är tatuering konstverk.
Jag har varit där i 9 veckor och sett en del. Finns säkert på nätet, sök på "Samoan tatoo" t.ex.
Lycka till
Optus
PS. Jag har ingen tatuering. Efter att ha sett dem slå med en hammare på ett vässat kokosnötskal, avstod jag.
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Gadda sig?

Inlägg av John Doe »

Har två st och har gjort dem här uppe i Sundsvall!

För det första, kolla upp så att studion du ska gå till är medlem av svenska tatueringsförbundet, då vet du att du bla får en duktig och Ärlig tatuerare!

Sen så hör dig gärna för med folk som har gaddat sig i din hemstad och JÄMFÖR!
Priser och kvalitet avgör väldigt mycket på hur reslutatet blir i slutändan :mrgreen:

Jag gjorde min första hos Taurus, en sketen liten sak som kostade 900:- och som är skev och vind
Den andra gjorde jag hos en snubbe som heter Ernie och gick på 1500:- och är hur nöjd som helst... Plus att han custom gjorde min gadd!!

Så summan av kardemumman blir:

Hör dig för, kolla så att han är medlem, kolla sen runt och få en prisuppgift om det finns flera studios!
Kan skilja rätt mycket som sagt!

Lycka till och vill bara varna dig, har du en gång fått smaka på nålen så vill du gärna ha mera! Ungefär som med kojorna faktiskt :twisted:

//Kirill
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gadda sig?

Inlägg av pickupkalle »

kolla runt på gaddad.se så får du se
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
1275GTclubman
Inlägg: 180
Blev medlem: 29 maj 2006 kl. 14:36
Ort: Båstad

Re: Gadda sig?

Inlägg av 1275GTclubman »

du har ju nära till ängelholm och "eternal ink" danne som har det precis vid sjukhuset i äholm. super duktig och mycket trevlig! han gör dom custom till dig med och du får kompian med hem så du är helt unik :lol:
han har gort min underarm och jag har inte fyllt i något och den har jag skavt runt i alla traktorer och andra trånga motorutrymmen med i 2år. billig var han med tror jag betalade 600? var nog för han var snäll :wink:
men duktig och seriös är han iaf! lycka till!

kan inte låta bli att lägga in en lite blodig bild hehe!
Bild
Austin Mini 1275GT-1975

Alfa Romeo 156 sp3 2,5 v6 24V
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Gadda sig?

Inlägg av MinMorris »

Grymt snygg tatuering! Ett bra jobb! Jag ska kolla upp honom, tackar.
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
1275GTclubman
Inlägg: 180
Blev medlem: 29 maj 2006 kl. 14:36
Ort: Båstad

Re: Gadda sig?

Inlägg av 1275GTclubman »

tackar!! jo han e bra ofta fullbokad bara men snackar man gott med han så finns det alltid tid. lycka till.
Austin Mini 1275GT-1975

Alfa Romeo 156 sp3 2,5 v6 24V
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Gadda sig?

Inlägg av MinMorris »

Idag gick jag till evil twins i helsingborg. Skulle tatuera in mitt älsklingskelett på revbenen. Detta är min första tatuering och den skulle göras av lärlingen där. Efter att ha legat 30 minuter så låg jag nästan och grät =)... Fy fan vad ont det gjorde, att tatuera sig under armen som sin första är inget jag rekommenderar.
Menmen, efter legat i tre timmar (hade börjat gilla smärtan lite och kunde acceptera den lite mer) så var vi fortfarande inte färdiga och hade i princip två timmar kvar. Han hade råkat missberäkna hur lång tid det skulle ta. Han ville avbryta och fortsätta om några veckor (mest bara ifyllning utmed kantlinjerna) och med brännande känsla i hela bröstkorgen så sa jag inte nej=P. Vissa kanske tycker jag chickade ur men till mitt försvar så var det han som föreslog det.
Nu sitter jag helt död och är förvånad att jag klarade av at göra så pass mycekt jag gjorde. Hade jag vetat om hur jäkla ont det skulle göra och hur många timmar det skulle ta så skulle jag aldrig gjort den, men nu finns det ingen återvändo! =)
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Skriv svar