MKVII stannar vid frikoppling

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
e98jole
Inlägg: 20
Blev medlem: 9 oktober 2008 kl. 22:33
Ort: Åstorp

MKVII stannar vid frikoppling

Inlägg av e98jole »

Har problem med min bil att den ibland stannar när jag frikopplar, tex inför en korsning. Det verkar vara mest vid låga varv. När man då kopplar så dör den direkt. Oftast har men stereon på och man märker knappt att den stannat. Ganska irriterande men egentligen inget större problem för den startar alltid som en klocka efteråt..

Detta händer kanske 1-2 gånger när man är ute o kör och ibland händer det inte alls...??

Någon som har liknande problem eller någon plan på vad det kan vara?

Mvh,
Jonas


Engelsk bil, hög smärttröskel...
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: MKVII stannar vid frikoppling

Inlägg av Litenmentuff »

prova å höjja upp tomgången pytte lite till så kanske du blir kvitt problemet.. och endå inte märker nån större skillnad när du står på tomgång.. ifall den är lite lite lågt satt..

testa å se om det blir nån skillnad då det är väldans enkelt å bara skruva upp den lite å se..
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
cooperS
Inlägg: 80
Blev medlem: 12 februari 2005 kl. 16:07
Ort: Malmö

Re: MKVII stannar vid frikoppling

Inlägg av cooperS »

Problemet sitter förmodligen på inloppsröret i form av en sensor som flippar ut. Jag hade detta problem på min 98:a och Förenade Bil i Malmö där jag köpt bilen försökte åtgärda detta under ca ETT ÅR, utan att hitta felet. Då tog jag kontakt med en snubbe som heter Dave och jobbade då på Förenade Motor. Han koppplade in bilen till en dator och hittade felet och åtgärdade på ca TRE minuter, snacka om inkompetenta i..oter på Förenade Bil. Har du möjlighet så kör till en verkstad som kan läsa av bilens dator, så får du reda på allt.
Skriv svar