Extern till intern huvöppning?

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Extern till intern huvöppning?

Inlägg av timppa »

Tänkte på det när jag satt och kollade på en ny grill att köpa att man kanske skulle fixa intern huvöppning när man ändå köper nytt. Enda anledning är väl egentligen att hindra nyfikna men det är väl egentligen inte så stort problem.

Är det bara och köpa detta kit på minispares och borra ett hål i torpedväggen för att få intern öppning istället? allt verkar ju finnas såvitt jag kan förstå.
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=38367

Var brukar handtaget sitta sen på insidan? under instrumentpanelen till vänster nånstans?
Hans L
Inlägg: 156
Blev medlem: 4 oktober 2005 kl. 17:43
Ort: Arvika

Re: Extern till intern huvöppning?

Inlägg av Hans L »

Jaa!.....så enkelt är det. Tänk bara på att öppnaren sitter till höger i bilen oavsett på vilken sida du har ratten. Det är ju Engelskt ju! :lol:
Hans L
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Re: Extern till intern huvöppning?

Inlägg av timppa »

aha så öppnaren hamnar längst till höger på passagerarsidan(vänsterstyrd bil) menar du?

Om nån har en bild som illustrerar det hela så vore det underbart.

Sen nu samtidigt sitter jag och funderar om det verkligen är lönt då bilen står i garage för det mesta, får tänkas på.

edit: bestämde mig för att skita i detta och fortsätta med extern öppning. men kul att veta det inte är några problem att göra det.
Hans L
Inlägg: 156
Blev medlem: 4 oktober 2005 kl. 17:43
Ort: Arvika

Re: Extern till intern huvöppning?

Inlägg av Hans L »

Helt rätt beslut tycker jag! Du kommer att slippa stå vid huven med oljedunken i näven bara för att konstatera att huven är låst inifrån, kliva runt bilen till högerdörren bara för att konstatera att även den är låst, kliva runt bilen till vänsterdörren, sträcka sig till höger sida bara för att få ryggskott och samtidigt spilla olja i bilen från den redan öppnade oljedunken! :shock:
Nu har jag redan knäppt några bilder som du kan få om du vill. Jag behöver bara din mejl-adress.

Hälsningar Hans
Hans L
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Extern till intern huvöppning?

Inlägg av MinMorris »

Hans L skrev:Helt rätt beslut tycker jag! Du kommer att slippa stå vid huven med oljedunken i näven bara för att konstatera att huven är låst inifrån, kliva runt bilen till högerdörren bara för att konstatera att även den är låst, kliva runt bilen till vänsterdörren, sträcka sig till höger sida bara för att få ryggskott och samtidigt spilla olja i bilen från den redan öppnade oljedunken! :shock:
Nu har jag redan knäppt några bilder som du kan få om du vill. Jag behöver bara din mejl-adress.

Hälsningar Hans
:lol: :lol:
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Re: Extern till intern huvöppning?

Inlägg av timppa »

Om det är en sann historia så tar jag gärna bilder från den incidenten :) Men annars kan jag hoppa över det. Men tack för insikten, föreställde mig faktiskt lite att det skulle vara nått åt det hållet(inte riktigt så extremt)

Ett bra sätt att hindra nån öppna grillen vore att koppla bilbatteriet till grillen(eller en del av den vid öppningen) och strömföra den! :) sen ha en dold knapp nånstans för on/off. kanske sikta på nått sånt istället! :) Undra hur många gånger man själv skulle ha åkt på den smällen innan man lärt sig hehe
Användarens profilbild
Mini Maz
Inlägg: 316
Blev medlem: 7 februari 2007 kl. 17:56
Ort: Östersund

Re: Extern till intern huvöppning?

Inlägg av Mini Maz »

timppa skrev: Ett bra sätt att hindra nån öppna grillen vore att koppla bilbatteriet till grillen(eller en del av den vid öppningen) och strömföra den! :) sen ha en dold knapp nånstans för on/off. kanske sikta på nått sånt istället! :) Undra hur många gånger man själv skulle ha åkt på den smällen innan man lärt sig hehe
Du kan ju också limma rakblad på "öppnar`n" fram :wink:
Om nån nyfiken har varit där så har du blodspår på bilen :mrgreen:
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
Skriv svar