Försäkring och inredning

Motorrelaterad underhållning
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Försäkring och inredning

Inlägg av minijanne »

Har två tips:

Atava Försäkringar (https://www.atava.se/Atava/general/cont ... 13865.html): Ett derivat av Trygg Hansa med lågprisprofil. Jag fick min Clubman -71:a HELförsäkrad med 3000 i självrisk för 1495:-/år !!! Jag har läst villkoren typ tre gånger och inte hittat några skillnader från andra bolag.

Eurotrim (http://www.eurogenn.co.uk/eurotrim/index.html). Gör bilklädslar till Mini. Riktigt bra jobb och bra pris! Rekommenderas! Nu har dom höjt priserna lite men om ni hälsar från mig så är priset £250 inklusive frakt.

//janne
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Försäkring och inredning

Inlägg av Litenmentuff »

trygghansa gav mig 128kr i månaden för helförsäkring på min clubman. Tyckte jag va helt ok.
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Re: Försäkring och inredning

Inlägg av El Gringo »

Jag fick helförsäkring på länsförsäkringar för 1300 per år.

Tror det finns lite för många variablar för o kunna säga att den eller den ger bäst pris. Men ju fler som har nåt bra o säga om samma bolag ju bättre verkar det ju självklart! :)
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Re: Försäkring och inredning

Inlägg av johnson »

Ofasen, regga mej hos insplanet när ja skulle ha försääkring te huset då börja han fråga om bilarna så nu fick ja kojan på atava me :) 650kr hel helår!! :P
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Försäkring och inredning

Inlägg av John Doe »

Det som spelar roll är:

Ålder på den som står som försäkrare på bilen + hur många år man haft körkortet + skadefria år!!

Så det är en stor jäkla skillnad på en 35 taggare som haft körkort i över 15 år och som försäkrar sin koja hos en och en 18-20 åring som haft körkort i 1-2 år och försäkrar hos samma :mrgreen:

Därför ska man inte stirra sig blind på att just dem ger bäst då det skiljer så gigantiskt O_x
Sen så får de som är unga tänka en extra gång, Om jag ställer morsan/farsan som försäkringstagare så får jag ju det billigare?! Jo det är väldigt sant!! MEN om jag råkar ut för en krock så blir det dyrare för dem då deras premie höjs och du åker på en självrisk utan dess like :mrgreen:
Polaren min stod som försäkringstagare för en bil som hans sambo krockade med! Självrisken gick då lös på 3000:- istället för 1500:- om det hade varit han som hade krockat
Bara en liten notis till er alla ;)

//Kirill
Skriv svar