97:a med rost..

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
e98jole
Inlägg: 20
Blev medlem: 9 oktober 2008 kl. 22:33
Ort: Åstorp

97:a med rost..

Inlägg av e98jole »

Hej,

Är ny stolt ägare till en 97:a som jag köpte i helgen till ett bra pris (hoppas jag..). Det finns dock en del att ta hand om. Den har tyvärr lite av de klassiska felen som jag läst om här på forumet. Jag hittar dock ej alla detaljer om allt så jag tänkte att jag kunde sammanfatta mina frågor här..

1. Listen till fönstret är KASS! Det finns tyvärr ca 2 cm rost nedanför rutan som måste fixas. Några tips på det? Reparera, garanti, ny plåt eller vad gäller?
Var beställer man den nya/gamla listen som är bra?

2. Vattnet har förmodligen runnit ner i trekantsplåtarna där lacken börjat bubbla sig.. Vad kostar en ny plåt och exakt vilken ska jag ha?

3. Instrumentpanelen har även den fått sig en törn av fukten. Antar att den inte är så komplicerad att byta? Några erfarenheter där?

En enorm fördel jag har är att min sambo jobbar med att klä in och stripa bilar. De kan klä in hela bilar, byta färg, printa vad som helst till en bil. Förslag mottages tacksamt till vad man skulle kunna göra. Engelska flaggan på taket känns lite uttjatad tycker jag..

/Jonas
Bilagor
ajaj
ajaj
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: 97:a med rost..

Inlägg av Hylsan »

e98jole skrev: <snip>

En enorm fördel jag har är att min sambo jobbar med att klä in och stripa bilar. De kan klä in hela bilar, byta färg, printa vad som helst till en bil. Förslag mottages tacksamt till vad man skulle kunna göra. Engelska flaggan på taket känns lite uttjatad tycker jag..

/Jonas
En svensk flagga? :D
Blir garanterat den enda som har det !!
(ok, vågar inte satsa några pengar på det)

Kommer säkert lite fler vettigare inlägg senare av vettigare människor...

Men Välkommen till Koja-världen!
Må din koja rulla oftare än många på detta forum :)

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
e98jole
Inlägg: 20
Blev medlem: 9 oktober 2008 kl. 22:33
Ort: Åstorp

Re: 97:a med rost..

Inlägg av e98jole »

En skånsk flagga kanske!? ;)
mininr1
Inlägg: 89
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 00:15
Ort: Huddinge

Re: 97:a med rost..

Inlägg av mininr1 »

hej miniägare det ser tråkigt ut med rost runt rutan och tyvär kan du förvänta dig mer tråkigheter när du tar bort rutan och listen .Jag har haft ett flertal sådana bilar .Men det finns en ekomomiplåt som kostar ca 1800 sek hos jana motor .Problemet är att om man skall göra det ordentligt så måste man offra framskärmarna för att sätta dit den .Det är hela plåten mellan motorhuv och vindruta.Lycka till önskar mininr1
Skriv svar