Någon i behov av plåtfälgar?

Däck och fälgdiskussion
Användarens profilbild
minilimo
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 juni 2008 kl. 21:11
Ort: Uppsala

Någon i behov av plåtfälgar?

Inlägg av minilimo »

Hejsan!

Fick ett samtal från en kille i Västerås på en gummiverkstad (tror jag) som hade fått ett parti 10" koja-plåtgälgar. Ca 20-30st med dåliga däck på.
Han tänker kränga av däcken och sälja fälgarna som skrot, men det blir ju inte så mycket.
Han tyckte det var synd om någon behövde.
Jag sa att det inte var mycket av värde för det verkade inte vara några tidiga eller S fälgar. Men man vet ju aldrig.. Värt att kolla upp.
Själv har jag alldeles för mycke plåtskrot i garaget och vill inte ha det.

Är det någon som är sugen som kanske bor i Västerås?

/ Joel
knopp
Inlägg: 1
Blev medlem: 6 april 2008 kl. 15:07

Re: Någon i behov av plåtfälgar?

Inlägg av knopp »

Hej. jag kan tänka mej att köpa 4 st..
Vart finns dom?
Miriam
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Någon i behov av plåtfälgar?

Inlägg av Cooper-74 »

minilimo skrev:Hejsan!

Fick ett samtal från en kille i Västerås

Är det någon som är sugen som kanske bor i Västerås?

/ Joel

Ack du svåra läsekonst...
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
optus
Inlägg: 761
Blev medlem: 1 juli 2007 kl. 20:18
Ort: Västra Sönnarslöv
Kontakt:

Re: Någon i behov av plåtfälgar?

Inlägg av optus »

Det är ännu sämre med skriv- och talekonsten.
Man ser och hör dagligen i tidningar,radio ,TV och på internet felaktig användning av svenska ord.
På svenska säger men ,eller skriver, "VART" skall jag åka för att hämta ..., VART skall du resa ? ...
eller
"VAR" finns det att hämta ... VAR bor du ? ...
Ordet "VART" styr riktning.
Ordet "VAR" styr befintlighet.
Jag är inte lärare i svenska, men tyckerr att vårt språk är för fint för att bli misshandlat.
Jag vet att man inte skall anmärka på ett forum, men detta gäller inte vårt forum, det gäller användning av det svenska språket överhuvudtaget.
Om jag blir utesluten för detta inlägg i forumet, so what. Det jag har skrivit är i alla fall rätt.
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Tomba
Inlägg: 57
Blev medlem: 24 juni 2008 kl. 19:26
Ort: Ljungby

Re: Någon i behov av plåtfälgar?

Inlägg av Tomba »

Jag kan inte låta bli att rätta någon som rättar andra men jag tror att cooper-74 syftade på att minilimo redan
skrivit att däcken fanns i Västerås när knopp frågade var de fanns, inte böjformen i skriftspråket.

Sedan finns regeln om att inte märka ord och rätta andras stavfel av en anledning.
Den finns till för det första, därför att fokus då glider iväg från ämnet i tråden, precis som nu
och för det andra att alla ska kunna diskutera fritt i forumet oavsett skrivkunnighet utan att riskera påhopp.

Ett forum innebär att alla ska kunna diskutera med vem som helst på lika villkor, precis som om man träffades ute i verkliga livet och stod och pratade.
Om jag stod och pratade med dig, skulle du då anmärka på allt jag sa?
Det samtalet skulle inte bli långt. Ingen vill prata med en messerschmith.
Har sålt min Bil :(
Användarens profilbild
optus
Inlägg: 761
Blev medlem: 1 juli 2007 kl. 20:18
Ort: Västra Sönnarslöv
Kontakt:

Re: Någon i behov av plåtfälgar?

Inlägg av optus »

Mitt inlägg var inte riktat till någon speciell, utan, som jag skrev, det mer och mer felaktiga ordvalet i svenska medier.
Det rätta vore nog att rikta det till svensklärare i skolorna, eftersom det skrivs att det är så många elever som slutar skolan med dåliga betyg i grundämnena.
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Skriv svar