Vad menas när du säger brytarna? Jag tog ut hela fördelaren, orkade inte snurra motor (enda sättet jag vet är lägga i växel å knuffa) och brytaren öppnade ca 1mm, kanske lite mindre, då 4 ggr varje varv. Brytaren såg faktiskt riktigt ny ut, men locket skyddar väl sakerna från slitage. Hur ser det ut när de e paj?minimini skrev:kan det oxå vara, men det snabbare o enklare lyfta av fördelar locket snurra runt motorn o kolla om brytarna öppnar som dom ska. vid felsökning börja alltid med det enklaste o arbeta dej fram enligt uteslutnjngs metoden en sak åt gången
Även skruvat loss förgasaren. Ville se hur det seåg ut. Nu är ju packningarna skit å har inte beställt hem nya än. Men annars såg nålen helt ok ut, även packningarna verkade hela innan jag skruva isär att. Nivån i flödeskammaren är ju än så länge överkurs...
Vad jag funderar på är den lilla vippan som sitter inne, stor som en krona ungefär, när man stängt gasen helt ska det fortfarande vara en liten öppning eller ska den stänga helt? Hur vet man om den är sliten?