austin mini 1000 pickup -69

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av bulten08 »

hej jag tänkte slänga upp lite bilder på min bil som jag försöker sätta ihop till gotlandsträffen i augusti får se om jag hinner så här såg den ut när jag tog hem den från förvaringen.
Bild
Bild
Bild
Bild
här har jag monterat baklämmen ordentlig inte så kul när man köp den nylackad och så har de uppenbarligen inte provmenterat baklämmen innan lack så jag modifiera en del samt att jag kunde inte använda mittenstagen som inte fick plats och jag kunde stänga lämmen så jag tillverkade 2 st vajer stag och satte till nästa problem då gick det inte att öppna baklämmen helt utan den tog i kofångarn så jag fick böja ner bakläppen så fick dit kofångarn och kunde öppna baklämmen.
Bild
Bild
Bild
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av minitokig »

ja, alla har vi våra laster....

Lycka till med ihopsättandet!

:D
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av bulten08 »

nån som vet hur b-stolpen ska se ut och ska det vara nåt i det ovala hålet som syns på bilden.
jag söker även bilder på hur inredningen ska se ut helst den bakre delen bakom stolar och b-stolparna kan inte nån vänlig själ hjälpa mig med det./marcus
Bild
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av johnson »

Vacker.. gött avis helt klart :P
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av pickupkalle »

bulten08 skrev:nån som vet hur b-stolpen ska se ut och ska det vara nåt i det ovala hålet som syns på bilden.
jag söker även bilder på hur inredningen ska se ut helst den bakre delen bakom stolar och b-stolparna kan inte nån vänlig själ hjälpa mig med det./marcus
Bild
ja tråden spårade ur lite där,tycker dom som frågar om träffar kan starta en egen tråd!!!!!
på min pickup så satt det en klädd masonitskiva där men tror inte det ska sitta nånting alls på dom där orginal,det lilla hålet som syns där e fästet för bältet,vet inte om du är tvungen att ha det på din,på min slipper jag ha bälte,spelar nog inte så stor roll sitter så trångt i den ändå så krockar man med den så slår man sig fördärvad ändå haha
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av bulten08 »

ja då har man kommit en bit till på pickisen elen bak har jag dragit klart och lyktorna är inkopplade och så har jag bytt främre delen av avgastunnel/växellådstunnel till rodchangetyp och så har fått klart motorn och stoppat i den och satt dit växelänkagen och det funkade att växla :D. sen har jag bytt styrväxeldammaskerna för de har torkat sönder lite tråkigt är att alla bussningar fram har torkat sönder utan att ens gått en meter på vägen. här är lite bilder./marcus
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av bulten08 »

här lite fakta på motorn:
det rodchange växellåda med 3.3 ratio på diffen
blocket är 1100 som är borrad 0.40 och veven och stakarna kommer från mg1100 automat
nya kolvar och kolvringar som är 0.40 samt nya lager i motorn
kamaxeln är swiftune sw-5 och deras oljepump
topplocket är en cooper topp 12g295 som är renoverad och omgjord till blyfritt och cooper vipparmar.
lamell är en ny orginal och svänghjulet är cooper s
förgasarn blir antingen en hif38 eller weber 40dcoe med svanhalsinsug
hoppas väl på 60-70hk kan det var troligt?./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av bulten08 »

nu har det hänt lite grejer igen förts så har jag gjort en hållare till knappar i mitten av aluminium och satt dit en krom list (blev rätt bra tyckte jag), sen så renoverade jag en mk3 ratttstång som jag ska ha i bilen och satte dit.
Bild
sen har jag efter om och men fått det cooper s bromsar och drivaxlarna fram då det började med att jag råkat renoverat en drivaxel med fel typ av inre drivknut då det var större så det var bara att plocka sönder och ta delar från en annan och sätta ihop sen visade det sig att jag fått fel bussningar till nedre bärarmen så fick beställa nya hos jana sen när jag trodde alla bekymmer var över för jag hade ju köpt nyrenoverade cooper s bromsar men då vara hjullagerna dåliga då dom tuggade när man drog åt drivknuten så det var att ta sig in till british motor och köpa nya lager och bli tusen kronor fattigare, satte sedan dit dom och det funkade kanon sen monterade jag huvudbromscylinder och luftade bromsarna.
Bild
sen så monterade jag huvud och slavcylinder till kopplingen och luftade det också.
Bild
nu ska bara den härvan in
Bild
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
mastermute

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av mastermute »

bulten08 skrev:nu ska bara den härvan in
Lycka till!

Ser underbart ut så långt!
Användarens profilbild
Mimmi
Inlägg: 38
Blev medlem: 23 maj 2007 kl. 14:50
Ort: Tyresö

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av Mimmi »

Vad impad jag blir!! Jag som inte ens har fått ut min Mini från killen som skulle svetsa golvet under vintern. En lång historia så den tar vi på Gotland :) För dit ska jag i alla fall komma om det så ska vara med hål i golvet (eller i allra värsta fall med bruksbilen, en 945a).

Ses på Gotland då... 8)

//Camilla
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av bulten08 »

så nu var den ihopsatt och besiktad blev 2st 2:0r på för hög co-halt och låg ljusinställning men nu får jag köra en månad iallafall ska inte vara så svårt att ordna det andra. det enda som saknas just nu är dörrsidor och lacka om taket då det är lacksläpp på det men det får bli efter gotland så om inget går sönder så blir det den till gotland kommer med lite bilder imorrn./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
minilimo
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 juni 2008 kl. 21:11
Ort: Uppsala

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av minilimo »

bulten08 skrev:så nu var den ihopsatt och besiktad blev 2st 2:0r på för hög co-halt och låg ljusinställning men nu får jag köra en månad iallafall ska inte vara så svårt att ordna det andra. det enda som saknas just nu är dörrsidor och lacka om taket då det är lacksläpp på det men det får bli efter gotland så om inget går sönder så blir det den till gotland kommer med lite bilder imorrn./marcus
Det var taskigt att du inte fick justera in CO på besiktningen. Det gjorde jag nyligen på min pickis. Även höjden på lysena går ju fort att skruva in...
Men bra jobbat på pickisen!
Vi syns på Gotland!
/ Joel
Användarens profilbild
minilimo
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 juni 2008 kl. 21:11
Ort: Uppsala

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av minilimo »

bulten08 skrev:så nu var den ihopsatt och besiktad blev 2st 2:0r på för hög co-halt och låg ljusinställning men nu får jag köra en månad iallafall ska inte vara så svårt att ordna det andra. det enda som saknas just nu är dörrsidor och lacka om taket då det är lacksläpp på det men det får bli efter gotland så om inget går sönder så blir det den till gotland kommer med lite bilder imorrn./marcus
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av bulten08 »

--
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: austin mini 1000 pickup -69

Inlägg av bulten08 »

bilder på nästa sida./marcus
Senast redigerad av bulten08 den 13 augusti 2008 kl. 10:10, redigerad totalt 1 gånger.
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Skriv svar