Störtbur

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
LittleScratch
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 januari 2008 kl. 17:33
Ort: Bromölla

Störtbur

Inlägg av LittleScratch »

Tjenare,

Var och hörde med besiktningen om bestämmelser för bur. Han sa att man ska ha nån sort avlastare, om jag fattade de rätt så ska de sitta nåt mellan taket och bågen ovanför vindrutan så om man krockar så slår man huvudet i denna avlastare. Men kan man inte bara vaddera hela det röret då?

Berätta gärna hur du har gjort med din bur, gärna nån bild med så man kan se hur det ska göras.

Tacksam för svar // Alex
http://www.garaget.org/alx_m

(\__/)
(>'.'<)
(")_(")
minimini
Inlägg: 832
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Störtbur

Inlägg av minimini »

förut tog vi rörjsolerjng dessa j typ skumgummi o krängde på
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Störtbur

Inlägg av bulten08 »

den avlastarn/avbärarn du pratar om ska vara en t.ex en plåt som sitter på bågen mellan a-stolparna och ska gå från den snett uppemot taket så att huvudet inte ska fastna vid en olycka då man åker framåt och ska den också vara vaderad men det är många som åker rally mm som menar att detta är farligare att ha en sån en att vara utan för om man slår runt och landar på taket så kan plåten lossna och bli en vasskant som man kan slå i och medföra stora skador./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: Störtbur

Inlägg av G13B »

så här ser min ut, riktigt löjligt att man måste ha någon man sitter ju 1 meter ifrån främre bågen typ…, kompisen reg. bes sin porsche utan plåt, är det bara vissa bilar som det behövs?

Bild
Shot with Canon DIGITAL IXUS 65 at 2007-09-28 8)
Användarens profilbild
LittleScratch
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 januari 2008 kl. 17:33
Ort: Bromölla

Re: Störtbur

Inlägg av LittleScratch »

Tack för bilden G13B! Men måste man ha en avlastare på det viset eller liknande?
Man tycker ju att vaddering på röret verkar mycket säkrare. Eller är det så att man måste ha både avlastare och vaddering? Tänk att det kan va så krånglig att ha bur i bilen ändå :?
http://www.garaget.org/alx_m

(\__/)
(>'.'<)
(")_(")
Användarens profilbild
LittleScratch
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 januari 2008 kl. 17:33
Ort: Bromölla

Re: Störtbur

Inlägg av LittleScratch »

Kom och tänka på en sak till, ni som redan har bur, har ni kvar hela baksätet? Funderar på att kapa bort den delen som sticker ut över golvet samt resterande delar av sidofacken, då till min fråga: Är nåt av detta bärande och får man kapa bort det?
http://www.garaget.org/alx_m

(\__/)
(>'.'<)
(")_(")
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Re: Störtbur

Inlägg av johnson »

De tror ja inte de är bärande, jag har kapat av den " halva" sittdynan. Samt kapat bort sidofacken med..
Skriv svar