Går illa

Allt som har med elektronik att göra.
klurlars

Går illa

Inlägg av klurlars »

Min hustrus stolthet, en Rover Mini -92 var under vintern hos en bekant som servade upp bilen (spetsar,olja osv)

Tyvärr, när jag hade bilen till jobbet och skulle åka hem, så startade förvisso bilen, men "bluddrade" och gick väldigt orent. Fick hjälp med bogsering av en vänlig själ och ringde hem för vidare bogserhjälp. Döm om vår förvåning när bilen sedan gick klockrent hela vägen hem.(Med den tilltänkte bogseraren bakom).

Felet kom dock och gick, varför bekanten pulade vidare. Efter att ha bytt kondensator (en begagnad sattes in) gick bilen flera veckor utan problem, men förra veckan kom felet åter (Varm dag, startar direkt men lägger av efter några sekunder)

Själv är jag oduglig på bilar, men enligt svärfar borde det vara förgasarfel, men som teoretiker (det är jag bra på i alla fall) tycker jag att man först skall kolla det som man vet har meckats med.

Tillägas bör att bilen förra sommaren gick bra!

Kan någon guru här på forumet ge mig några tips, tråkigt med en pärla som står när sommaren är här och man är ledig!
Användarens profilbild
ydrolina
Inlägg: 227
Blev medlem: 25 januari 2008 kl. 22:11
Ort: Värmdö
Kontakt:

Re: Går illa

Inlägg av ydrolina »

oj...expert eller guru är jag inte, men det är förmodligen injectionen som strular. Den styrs av diverse komponenter och några kluriga givare.... enklast vore att köra en sån där elekronisk diagnos på bilen hos en rover verksad.
Fördelen med små bilar är att du kan få plats till fler i kön.
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

Re: Går illa

Inlägg av kerguelair »

instämmer helt.... kan också vara bensinpumpen som fått fnatt. Den styrs via ECU-datorn av en liten
sensor (cranksensor) som kan tydligen vara en vanig orsak till strul med bensinpumpen)
Kan inte sånt heller, förlitar mig helt på Bromma Bil och Motor AB (reklam, reklam) men en hel del info finns på theminiforum.co.uk.
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Skriv svar