Vindrutetorkarmotorrelä

Allt som har med elektronik att göra.
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Vindrutetorkarmotorrelä

Inlägg av timppa »

Har problem med att vindrutetorkarna inte går att stänga av, men annars fungerar dem perfekt.
Det går att få dem att sluta genom att man när bilen är avstängd manuellt trycker ner torkarna till parkläget.
Läste på theminiforum.co.uk om andra med samma problem och då verkade svaret vara Vindrutetorkarmotorreläet(wiper park switch) som är kass. Så jag tänkte plocka väck den och kolla hur det ser ut, men den vita "sockerbiten" verkar sitta stenhårt.
Är det bara att dra ut den eller är det nått annat knep med att få väck den från själva motorn?
minimini
Inlägg: 832
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Vindrutetorkarmotorrelä

Inlägg av minimini »

kolla noga brukar sjtta en liten låstapp som ska tryckas in samtidigt som man drar
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Re: Vindrutetorkarmotorrelä

Inlägg av timppa »

Tog ut hela torkarmotorn och ser nu att det är två stycken skruvar som håller fast den. bägge fastskruvade innifrån.
Det tråkiga är dock att parkswitchen inte ser likadan ut som den jag köpt från minispares. Inga skruvhål på den från minispares så får se hur detta går, tråkigt om man ska behöva byta hela motorn. Får plocka isär motorn lite mer så får man se hur det ser ut när jag får bort den gamla parkswitchen

Edit: Har nog lyckats byta ut den. Får se imorgon om den går igång, men det var bra mkt större projekt än vad jag trodde. *håller tummarna för imorrn*

Edit 2: Kunde inte hålla mig så jag gick ut i garaget och satte ihop allt och fick den på plats, och nu funkar den precis som den ska, skööönt! Inte för att kojan får se mycket regn, men bra det ändå funkar.
Skriv svar