Chassinr, motornr och digital varvräknare

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
NBöregård
Inlägg: 27
Blev medlem: 27 december 2004 kl. 21:25
Ort: Långås

Chassinr, motornr och digital varvräknare

Inlägg av NBöregård »

Hej!

Är i slutet av min renovering och undrar nu om någon kan berätta för mig var brickan med chassinr, motornr och "commission number" ska sitta, vet inte hur noggranna besiktningen är med detta men känns bäst att ha det original.

Sen undrar jag också om någon vet något bra tips på en digital varvräknare, fyra siffror, helst röd belysning och nätt. Ska helst bara va en tunn rektangulär mätare som man kan montera ovanpå rattkåpan. Några tips?

/Niclas, Falkenberg
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Chassinr, motornr och digital varvräknare

Inlägg av pickupkalle »

De där me chassinr beror på årsmodell,men på dom flesta så ska dom sitta på skyddet vid kylaren eller vid förarstolen innuti bilen,på dom nyare ska det även finnas inslaget i golvet fram,motornummersskylten ska ju sitta på blocket till höger vid toppen framifrån sett,ska sitta på en liten bricka,det nummret brukar dom inte va så noga med,commision number ska sitta på frontplåten där fram e heller inte så noga om du sätter dit men de e nog mest skoj å ha kvar,

digitala varvräknare finns det inte så många av vad jag vet och dom flesta digitala som går att lita på brukar oftast bli mkt dyra
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Re: Chassinr, motornr och digital varvräknare

Inlägg av Ola »

jag skulle inte rekomendera en digital siffer mätare , då det e ganska "fladdrigt" och svårt å få nån koll på siffrorna ... koppla in en biltema multimeter, har för mig att det finns nån sån som har tacho funktion så får du se..
men visst smaken e som baken.
Skriv svar