Byta fläktrem

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
austin65

Byta fläktrem

Inlägg av austin65 »

Hallå!

ska byta flektrem men jag tycker det ser lite struligt ut, är det så eller är det lätt? känns som att man måste bort med fläkt och hela he?"¤tet.

tacksam för tips.
mongoose

Inlägg av mongoose »

Om du har plast-fläkt är det bara till å bända ut blad för blad och baka in remmen på rätt sida om fläkt-hjulet, peanuts!

"Misty mountain hop"/Mongoose
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Börja med att ta lös och lirka uppfläkträmmen så att den bara sitter runt vattenpumpen stick sedan in en ögla av fläkträmmen i fläkten, håll sedan ut den ena biten av öglan mot fläktskyddet och snurra sedan fläkten ett varv så ska fläkträmmen vara lös gör bara på motsatt vis för att få dit den igen.

Bild
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

du kan fortfarande ringa mig!!!!!!! bor på frösön på bergsgatan 24 mvh Kalle 070-3485277
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

kul att se att folk vill hjälpa varandra :) Kan det vara den minsta genensamma nämnaren (vad kan det vara :wink: ) som gör att man ställer upp så gärna.
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

värkar inte vilja ha hjälp av en seriös kille som jobbar som mekaniker som bor ganska nära,,,ja man gör ju som man vill han ringer inte iallafall
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Junkan

Inlägg av Junkan »

pickupkalle skrev:bor på frösön på bergsgatan 24 mvh Kalle 070-3485277
Kanske man kommer och hälsar på dig till veckan om de blir tid över... Ska upp med jobbet o jobba i Östersund.
austin65

Inlägg av austin65 »

jo då kalle jag ska höra av mig var inte orolig, har haft lite fullt upp nu men det blir till veckan. är mycket tacksam för dom tips jag har fått
Skriv svar