Bygga med glasfiber

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
coffin
Inlägg: 17
Blev medlem: 6 februari 2005 kl. 15:24
Ort: Vissefjärda, Emmaboda

Bygga med glasfiber

Inlägg av coffin »

:twisted:

Jag undrar om det finns någon som vet vad man skall använda till att stödja upp under glasfiber när man bygger ordning för högtalare i dörrar och instrument bräda. Skall man använda såkallad tätt frigolitt eller vad. Är det någon som vet något om det och var man kan få tag på det skulle det vara bra.

Tack på förhand

Coffin
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

fyll helaskiten med byggskum,låt det torka,sen kan du forma den med kniv och slipmaskin tills du är nöjd,sen gjuter du glasfibern ovanpå den
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Vad jag har för mig.. har sett dom som pratat om detta förut så tål inte byggskummet härdaren i glasfibret utan du måste täcka över byggskummet med någon plast innan du lägger på glasfiber.. är iofs inte riktigt säker på det men har för mig att det är så..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Anders86

Inlägg av Anders86 »

Jag formade med hönsnät och folie... Men där ska finnas vissa sorters byggskum som tåler glasfiberlimmet eller vad man ska säga. Men frigolit smälter. Ska du ha en JÄM yta så gjut på en aluplåt eller nått och spruta på vinylglns innan. Men gjut det du ska se MOT plåten...



Lycka till
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

Gör en waxform av de du har tänkt kopiera annars...dom du har nått o kopiera vill säga, kommer ihåg att vi gjöt motorhuvar så i glasfiber för nått år sedan
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Här kan man läsa om glasfiber:

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16785
Skriv svar