Mini Life – Tidningen

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
humbug
Inlägg: 181
Blev medlem: 3 juli 2006 kl. 16:28
Ort: Markaryd
Kontakt:

Mini Life – Tidningen

Inlägg av humbug »

Mini Life är Mini Club Sweden´s klubbtidning. Nu har jag fått uppdraget att vara redaktör. Alla som har något att skriva om eller vill tipsa om något som har med hundkoja att göra är välkomna med material till mig. Nästa nummer kommer ut i mitten av april, sista materialdag är den 1:a april. Mini Life utkommer 6 gånger/år.
Missa inte tidningen, bli medlem i klubben om ni inte redan är det.

Pierre af Klinteberg
Material skickas till: pierreafklinteberg@hotmail.com
Mer info hittar ni på http://www.miniclubsweden.com
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av Hylsan »

Det vore kanske en idé att skriva lite om hundkoja.com, med ett snack med Ubba etc.
Ju fler vi blir här inne desto bättre :D

Dessutom hade det vore tufft med typ en "Feature", dvs en medlems hundkoja där det står lite historia och lite bilder :) Det finns ju onekligen massa kojja runt om i Sverige så det borde väl gå med en kojja per nummer.

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
ydrolina
Inlägg: 227
Blev medlem: 25 januari 2008 kl. 22:11
Ort: Värmdö
Kontakt:

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av ydrolina »

you´ve got mail, Pierre (PM)
Fördelen med små bilar är att du kan få plats till fler i kön.
Användarens profilbild
humbug
Inlägg: 181
Blev medlem: 3 juli 2006 kl. 16:28
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av humbug »

Det är bra Hylsan, samla ihop material och skicka in, tex omröstningar eller annat. Hundkoja.com kan få en egen spalt, sida eller uppslag. Det kom en artikel härom dagen som handlade bland annat om hundkoja.com, så det är en bra källa att använda.
Vi kommer ha en sk enkätintervju, ungefär som du beskrev, där man kan fylla i lite frågor och skicka in tillsammans med bilder. Mer info om det kommer senare på Mini Club Swedens hemsida.

/ Pierre K
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av John Doe »

220 kr /år och så får man tidningen 6 ggr också eller vad är det som gäller? :oops:

Sen skulle det vara som Hylsan säger, underbart bra om ni kunde skriva om oss, eftersom vi ändå är Nordens största forum för kojor, vi täcker ju trots allt Danmark, Sverige, Norge och Finland med medlemmar :wink:
Användarens profilbild
humbug
Inlägg: 181
Blev medlem: 3 juli 2006 kl. 16:28
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av humbug »

Ja, det stämmer. Medlemsavgiften är 220 kr/år. Utöver tidningen har vi varje år en sommarträff som är gratis för medlemmar. Dessutom bra medlemsförmåner hos några av de företag som säljer kojagrejer.

Det är inte vi (tidningen) som skriver om er utan ni själva som kan plita ihop något och skicka in. Hundkoja.com är en mycket bra källa, både text och bild. Det är bara att sammanställa något och skicka in. Som sagt, hundkoja.com kan få en återkommande spalt eller sida i varje nummer.

/ Pierre K
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av Hylsan »

Är tyvärr inte nån skribent så nån annan får gärna skriva.

edit: kan bara tillägga att jag har varit medlem i MCS ett bra tag och tycker att det är en trevlig förening med bra träffar osv. Nu har det iofs skett lite ombyte på människor i toppen, men det är säkert lika trevligt.

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Johan Å
Inlägg: 29
Blev medlem: 28 januari 2008 kl. 19:46

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av Johan Å »

Jag blir så trött. Varför sitter alla klubbtidningsredaktörer och bara väntar på att medlemmarna ska skicka in bidrag. Det händer ju så sällan. Försök att styra lite. Ring folk och be om bilder, intervjua, skriv ned och tryck. Klart=plätt lätt! Detta gäller i princip alla klubbar som jag kommit ikontakt med.
Johan
grozzny
Inlägg: 147
Blev medlem: 19 mars 2006 kl. 10:35
Ort: Malmö/Göteborg
Kontakt:

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av grozzny »

Johan Å skrev:Jag blir så trött. Varför sitter alla klubbtidningsredaktörer och bara väntar på att medlemmarna ska skicka in bidrag. Det händer ju så sällan. Försök att styra lite. Ring folk och be om bilder, intervjua, skriv ned och tryck. Klart=plätt lätt! Detta gäller i princip alla klubbar som jag kommit ikontakt med.
Johan
En idé: Varför engagerar du dig inte själv? Om du tycker att det är "lätt som en plätt" =)
Johan Å
Inlägg: 29
Blev medlem: 28 januari 2008 kl. 19:46

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av Johan Å »

Det har jag gjort i många år. Det som är så kul med det är att man lär sig så mycket och träffar en massa kul människor. Som det nämns ovan är det inte alla som kan eller vill skriva. Men deras historia kan vara mycket intressant ändå. Hur löser man då detta? Jo enligt mitt förslag ovan. Plättlätt var ordet!
Johan
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av John Doe »

Jag håller på och startar upp en lokal klubb här uppe i Norrland och eftersom det är ungefär 30 år sen det var någon stor kojaträff här uppe så kan jag nog börja plita ihop något framöver :mrgreen: Hemsida för klubben är under utveckling = då jag har tid! Likadant med namnet på klubben *hehe*

Hundkojor finns ju över hela Sverige, men det är skillnad att köra koja i Norrland och koja i södra Sverige :twisted:

Så vi får väl se om ni vill ha med mitt material då jag är klar med allt arbete :mrgreen:
Kommer självklart bli medlem nu i veckan då jag får lönen min :D
Användarens profilbild
humbug
Inlägg: 181
Blev medlem: 3 juli 2006 kl. 16:28
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av humbug »

Tidningen går till tryck den 2:a april, några dagar kvar att skicka in. Hur blir det med träffar i hundkoja.com regi. Har sett trådar om Halmstad och Norrland, blir de av?

Att redaktörerna för klubbtidningarna inte gör något är bara skitsnack. Visst, klubbtidningen baseras på sånt som medlemmar skickar in. Men det är mycket arbete med att koordinera allt och sätta ihop tidningen.
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av minitokig »

Kirill skrev:... eftersom det är ungefär 30 år sen det var någon stor kojaträff här uppe
Hmm, 30 år var väl att ta i lite..
här kommer några träffar som vi varit på i Norrland (det är väl det där stora ovanför Dalälven, eller? ;-) ).

år 1998: vi i en Cooper -62 och många andra kojor for till Vilhelmina, Mini Club Swedens sommarträff, en välbesökt och intressant träff!

år 2000: vi i en Cooper -62 och många andra kojor, inte bara svenska, körde genom Norrland och stannade på diverse ställen och hade småträffar under resan till IMM2000 i Norra Finland.

år 2003: så var det ju ett gäng kojor som hade rullande träff genom Norrland på sin väg till Nordkap. Vi mötte upp med Cooper -62 i Mora innan vi for upp över Flatruet till Ljungdalen och besteg Helags.

år 2007: en Moke rullade till Sundsvall men i brist på kojträff så bevistades en hojträff..

så några träffar har det väl varit där, men det skadar ju aldrig med fler kojeträffar! :-)

Keep up your good work!

Glöm inte att annonsera träffen och att skicka inbjudan i god tid till alla hundkojeåkare du kan hitta och till kojaklubbarna och annonsera i lokalpressen, radio och gärna TV.

Lycka till!
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av minitokig »

humbug skrev:...Att redaktörerna för klubbtidningarna inte gör något är bara skitsnack. Visst, klubbtidningen baseras på sånt som medlemmar skickar in. Men det är mycket arbete med att koordinera allt och sätta ihop tidningen.
en redaktör för Mini Seven Club Sweden´s tidning, Mini Times, uppskattade att han lade ner runt 100 timmar ideellt arbete för att snickra ihop ett nummer. :shock:
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Mini Life – Tidningen

Inlägg av Hylsan »

Hade varit schysst om man kunde slå ihop hundkojje-klubbarnas tidningar och göra en svensk "Mini"-tidning som man kan köpa i pressbyrån :)

Känns ju på sätt o vis dumt att ha två klubbtidningar som ligger och knappt klarar av att fylla ett nummer, när man kan slå ihop de och på så sätt få en bra tidning! :)

Man kan ju säga att det blir en klubb-oberoende tidning där varje klubb kan hyra in sig och ha medlemsinfo etc.

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Skriv svar