Vilken kabel är till laddlampan?

Allt som har med elektronik att göra.
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Vilken kabel är till laddlampan?

Inlägg av John Doe »

Hejsan kära kollegor!

Har nu fått till generatorn min och den snurrar och går som bara den :P
Men nu ska jag koppla in kabeln för laddlampan, men kommer inte ihåg vilken som var vilken :x

Från den svarta boxen som ser ut som en ciggask går det tre kablar, varav 2 ska gå till D+ och en ska gå till D-
Färgerna från boxen är: Svart, Röd och gul/grön (vanlig jord inom el)

På generatorn så har jag en sladd som går ut som feltema säger att jag kan använda men denna avger ingen status, och sen har den EN D+ bara :shock:

För nu är bilen körklar, dock måste systemet köras in helt eftersom den stått i 3 månader :lol:
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Vilken kabel är till laddlampan?

Inlägg av pickupkalle »

Den kabeln som du undrar över ger jord när du startar bilen,den ska gå till lampan för lampan har + helatiden så pröva att mät igen på den efter du startat,
om du använder testmejsel så sätter du ena sidan på ett ställe där du vet att det finns + och den andra på kabeln
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Vilken kabel är till laddlampan?

Inlägg av John Doe »

Jag hade tur och hittade en bild som jag hade tagit på generatorn, och där ser jag vilka kablar som går vart!

Den gul/gröna är som sagt laddlampan, och den röda och svarta är till något helt annat! Kommer dock inte ihåg vilka som är + och minus utav dessa, då jag har den gamla generatorn liggandes ute i bilen :(
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Re: Vilken kabel är till laddlampan?

Inlägg av johan_palm »

du ser det ju. plus är ju den sonm kommer från solenoiden

Kolla dock så inte den andra gör det med så du sätter den på minus utan att kolla för sätter du den på minus och det är en plus så blir det kabelbrand....
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Vilken kabel är till laddlampan?

Inlägg av John Doe »

D- går till laddlampan
D+ går till en röd och en svart kabel

Nu har jag varit ute och kollat på den gamla generatorn och efter att ha kollat bilden jag har så vet jag hur det satt!

Frågan är bara om jag måste koppla in D+:arna också? Vet ju inte vad det går till egentligen?! Någon som vet?
Skriv svar