Smutsiga fälgar

Däck och fälgdiskussion
Användarens profilbild
blacksaabrules
Inlägg: 353
Blev medlem: 3 januari 2008 kl. 16:17
Ort: Öland

Smutsiga fälgar

Inlägg av blacksaabrules »

Hej!

Behöver hjälp!!
JA jag vet att det här är för kojor,men det har jag också,Jaggan finåker jag med, kojan leker jag med, till problemet!!!!
Jag har chromefälgar som är ruskigt skitiga, dom blev nog så här illa när bromsbeläggen tog slut, och nu så försöker jag att få bort eländet :x :x
Det hitills effektivaste sättet är att försiktigt "krafsa" med en mejsel, men då blir det fortfarande en "fet" hinna kvar, har gnott med insektssvamp,vanlig svamp och diskborste!!
Resultatet har än så länge bara blivit irritation och trötta fingrar.
Är det någon där ute som har några tips om effektiva metoder som inte repar sönder chromet fullständigt?
Är snart desperat, det är ju dax snart dax att glittra runt med Jaggan igen 8) och då behöver jag ju lite sommar-bling-bling 8) 8) Utan smuts!!!
Så här ser fälgarna ut.
Bild

Mycket tacksam för goda råd.

/ Erik
Användarens profilbild
E.T.
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 mars 2007 kl. 21:49
Ort: Tierp

Re: Smutsiga fälgar

Inlägg av E.T. »

Hej
Kan nog mest bara säga lycka till...men prova lite autosol. Det där är ju järnspån som bränt/rostat fast i kromet. Är det tjockt lager krom så kan de väl gå å polera upp ... men de blir nåra timmar å få dom spegel blanka igen
MINI 1000 -70
Quad VLS
MERCEDES 270 cdi
GSX 1100 -82
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Re: Smutsiga fälgar

Inlägg av johnson »

Ja det är nog inte de lättaste att få bort till 100% men endel borde autosol ta det..
Vet att kompisen hade nåt starkt som fasen han brukar ta på insidan av sina fälgar, blir som nytt men hur snällt det är mot chrom vetefasen.. Tror de va würth som hade det medlet...
karki
Inlägg: 92
Blev medlem: 24 juli 2005 kl. 19:16
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Smutsiga fälgar

Inlägg av karki »

Prova citron! funkar kanon på bromsdamm mm,
finns som fälgrengöring eller så köper du själv & delar i halvor & gnider in för typ 10% av kostnaden!
lycka till/peter
dodge polara cab 1964 426 max wedge
Plymouth AAR cuda 1970. 340 six pack objekt
saknar hundkoja just nu
Skriv svar