Glasfiberskärmar

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Rolle88

Glasfiberskärmar

Inlägg av Rolle88 »

nån som vet var man kna hitta det fram och huv.
orkar inte göra det själv.
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Glasfiberskärmar

Inlägg av Manne »

Rolle88 skrev:nån som vet var man kna hitta det fram och huv.
orkar inte göra det själv.
Har för mig att bla. Minispares har. http://www.minispares.com

/ m
Machnow
Inlägg: 85
Blev medlem: 17 januari 2005 kl. 23:13
Ort: Borås

Inlägg av Machnow »

Plmini har oxså:
https://www.plminishop.com
Hur svårt kan det va?
Rolle88

Inlägg av Rolle88 »

nån som beställt nått från nån av dessa levrantörer?
Vilken är bäst?
Vad kostar frakten osv?
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Inlägg av Manne »

Rolle88 skrev:nån som beställt nått från nån av dessa levrantörer?
Vilken är bäst?
Vad kostar frakten osv?
Jag fick ett 18kg:s paket, ca 170x50x30cm.
Frakten gick på 26pund (ca 340:-). Det har funkat bra med Minispares de gånger jag beställt men de har inte varit jättesnabba, ca 3-4veckor innan grejorna trillat in hemma. Kan dock bero på att jag beställt en massa smågrejor via nätet och en del kanske varit restnoterade. Bästa är ju att ringa och kolla om de har det man vill ha på lager.

/ m
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

JANA har dessa delar också! Beställ deras katalog för den är guld värd vill jag lova :D

Beställ inte från BSCC eftersom det har nu gått 3 månader sen jag beställde 4 småsaker, vilka delvis fanns i lager och kom hem efter 1 vecka från England! Har dock inte sett röken av någon AVI från Jonas där :shock:
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Inlägg av Manne »

Kirill skrev:JANA har dessa delar också! Beställ deras katalog för den är guld värd vill jag lova :D

Beställ inte från BSCC eftersom det har nu gått 3 månader sen jag beställde 4 småsaker, vilka delvis fanns i lager och kom hem efter 1 vecka från England! Har dock inte sett röken av någon AVI från Jonas där :shock:
Vilken firma i England beställde du från?

/ m
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Jag har inte beställt något, utan det är Jonas som beställde! Ringde och hörde efter 2 veckor och då var lasten i Tyskland sa han :shock: Tre delar till växellådan som måste bytas ut och en oljeplugg :(
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Inlägg av Manne »

Kirill skrev:Jag har inte beställt något, utan det är Jonas som beställde! Ringde och hörde efter 2 veckor och då var lasten i Tyskland sa han :shock: Tre delar till växellådan som måste bytas ut och en oljeplugg :(
Hoppsan, jag läste lite förfort insåg jag nu.

Sorry / m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

kolla in shoppen på http://www.16vminiclub.com

dom är rätt billiga.

Mvh Jimmy
Rolle88

Inlägg av Rolle88 »

Nån som beställt nån framskärm i glasfiber? isåfall hur var passformen?
Natas

Re: Glasfiberskärmar

Inlägg av Natas »

Kanske en gammal tråd :roll:
Men jag måste ändå skriva... jag är ny på hundkoja.com (finns en tråd om det med)
O jag kommer som jag skrev i tråden att ta fram en massa saker i glasfiberarmerad plast,
Jag är en av dom som orkar göra sådant... o jag kommer även göra mätarhållare framöver,
o det blir 3, 5 el 6 man kommer kunna välja på, skärmar huv, lucka osv... ska även ta fram en
egen instrumentbräda vad det lider.... dörrsidor (för dom som inte vill ha alu som jag) färdiga med hål för högtalare (jag lyssnar hellre på en frustande dump)... men jag ska som sagt först skaffa mitt objekt...
men sen dröjer det inte innan massa formar börjar göras o jag LOVAR att när det väl sker så kommer det komma upp en tråd om det

Mvh Rasmus
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Glasfiberskärmar

Inlägg av John Doe »

Natas skrev:Kanske en gammal tråd :roll:
Men jag måste ändå skriva... jag är ny på hundkoja.com (finns en tråd om det med)
O jag kommer som jag skrev i tråden att ta fram en massa saker i glasfiberarmerad plast,
Jag är en av dom som orkar göra sådant... o jag kommer även göra mätarhållare framöver,
o det blir 3, 5 el 6 man kommer kunna välja på, skärmar huv, lucka osv... ska även ta fram en
egen instrumentbräda vad det lider.... dörrsidor (för dom som inte vill ha alu som jag) färdiga med hål för högtalare (jag lyssnar hellre på en frustande dump)... men jag ska som sagt först skaffa mitt objekt...
men sen dröjer det inte innan massa formar börjar göras o jag LOVAR att när det väl sker så kommer det komma upp en tråd om det

Mvh Rasmus
Det där låter riktigt jävla bra det Rasmus! Men vad för offer ska du köpa då :lol: Eftersom det skiljer ju från Marktyperna i formpassningen och så vidare!

Lycka till säger jag, och varmt välkommen till oss här på hundkoja.com
Natas

Re: Glasfiberskärmar

Inlägg av Natas »


Det där låter riktigt jävla bra det Rasmus! Men vad för offer ska du köpa då :lol: Eftersom det skiljer ju från Marktyperna i formpassningen och så vidare!

Lycka till säger jag, och varmt välkommen till oss här på hundkoja.com
Hahaha jo jag vet... tror du inte jag skall göra till samtliga ? tackar... kul att se att det finns flera dårar som gillar minis.... ska väl först o främst göra till MK 2 men sen kommer jag även göra på beställning....
så vi får se vart det leder.... eventuellt så blir det riktiga superleggera i kolfiber o kevlar med.... haha race to the max
Skriv svar