bur!!!!

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

Räcker ju med ett papper på en -68 :D
Går det så går det!!
joakim

Inlägg av joakim »

mongoose skrev:Då är det väl bara att sätta i rullbälten,och bränna dina snören!

Eller som Magnusson sa,tjacka en 68:a eller äldre!

/Mongoose




var du -68 bälteslagen kom?
mongoose

Inlägg av mongoose »

Tydligen så har man flyttat fram "åldersgränsen" vad det beträffar bälten kontra årsmodell! mer info kring detta kommer framöver!/Mongoose
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

jao.. ska nog sätta in rullbälten då.. och sen vet jag vart det står en -68 som jag eventuellt köper om några år :)
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Anders86

Inlägg av Anders86 »

Skit samma.... Polisen e ju dum om han inte godkänner det... Till besiktning kan man offra sig o sätta i vanliga bälte... :wink:
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Ja det verkar ju väldigt underligt alltså.. men så är det ju men många lagar alltså..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Morris
Inlägg: 215
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 14:10
Ort: Skellefteå

Bygga båge själv

Inlägg av Morris »

Anders86

Vad tog du för rör när du byggde din båge?

Vad bockade du med?

Ska bygga båge till min cab ( sidokrockskydd + förstärkning )

så alla tips är tacksamma!

Mvh Tomas
Anders86

Inlägg av Anders86 »

Jag tog 42 mm vatten ledningrör... Men där är 38 också... Dem är 3mm i godset. Sen bockade jag dem med en rörbock.
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

Om Ni ska bygga burar i era kojor så kolla med SBF.s regler vad det gäller dimensioner och kvaliteter och byggbeskrivningar! Om man ska bygga en bur kan man ju lika gärna bygga en godkänd bur! Det är samma pengar!!
Går det så går det!!
Anders86

Inlägg av Anders86 »

Japps! det är godkänt med antingen 38 eller 42 mm rör... Men det är lite olika tjocklek på godset... Men 3 mm är godkänt. Sen tror jag plattorna ska vara på minst 120 cm2...
Morris
Inlägg: 215
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 14:10
Ort: Skellefteå

Inlägg av Morris »

Eftersom det är en cab jag bygger så vill jag inte ha bågen över huvudet pga att jag inte tycker det är så snyggt ! Jag tänkte bara förstärka chassiet med en lite rör! Så det bli nog inte efter SBF regler men tack för tippset.
Användarens profilbild
Larsa
Inlägg: 68
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 21:24
Ort: Umeå

Bur

Inlägg av Larsa »

köp en Safety devices bur i Englan uch inget svenskt plockepinn! Fia godkänd och används vid nästan samtliga kojetävlingar i England.
Anders86

Inlägg av Anders86 »

Man vet va man får om man gör de själv... Dessutom får man buren att ligga som man vill... Man ska ju komma i bilen också.



Sertifierade burar behöver t.ex inte va svetsade mer än vissa % av omkretsen... Det skulle inte jag vilja köra med...







Ska man ändå göra de kan man göra de rejält... :lol:
Användarens profilbild
jeppman88
Inlägg: 39
Blev medlem: 19 mars 2005 kl. 00:07
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av jeppman88 »

Finns det inte nån lag som säger att man inte behöver ha bälten i veteranbilar?? i sådana fall kan man ju köra med 4-punktsbälte, för blir man stoppad så säger snuten att det är som att inte ha bälte...och frågan är då om man behöver bälte i veteran bilar???
Junkan

Inlägg av Junkan »

jeppman88 skrev:Finns det inte nån lag som säger att man inte behöver ha bälten i veteranbilar?? i sådana fall kan man ju köra med 4-punktsbälte, för blir man stoppad så säger snuten att det är som att inte ha bälte...och frågan är då om man behöver bälte i veteran bilar???


Vad jag har hört så blev de lag på bälten i bilar gjorda efter 1968

Så min -69 måste ju ha bälten... :?
Skriv svar