Pris på koja

Prata om vad du vill
freden
Inlägg: 89
Blev medlem: 1 september 2007 kl. 11:21
Ort: Stockholm, Kista/H.by/V.by/Spånga

Pris på koja

Inlägg av freden »

Har inte världens bästa koll på priser, men är inte 90 lökar :shock: lite saftigt?!

http://www.blocket.se/vi/14496673.htm?ca=11_s
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Det va som fasen, men äkta Cooper S kan allt vara rätt dyra.. Får änna kolla upp den där, den finns ju tydligen här i byn :P
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Kanske vart en Nolla för mycket :lol:
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Kirill skrev:Kanske vart en Nolla för mycket :lol:
stor risk....NOT

Dom är ganska dyra om dom är helt kompletta med alla orginaldelar,inkl orginal kaross,dock så är 1275an billigare än 1071 och 970 modellerna då dom andra 2 gjordes i färre exemplar,hadde jag pengarna och den är komplett så skulle jag lätt kunna ge dom slantarna för en ÄKTA S
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Anders Bohman
Inlägg: 46
Blev medlem: 6 januari 2005 kl. 03:40
Ort: Mjölby

Inlägg av Anders Bohman »

Det stod även tt det följer en extra vev! Om det är en äkta S-vev och om man säljer den plus de extra medföljande fälgarna så är man nere på en mycket trevlig prisnivå!



Anders som räknar med att åka 1071 i vår.
Rolle88

Inlägg av Rolle88 »

haha 9000 om han har renoverat mototrn för 18 000 ? :D
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Anders Bohman skrev:Det stod även tt det följer en extra vev! Om det är en äkta S-vev och om man säljer den plus de extra medföljande fälgarna så är man nere på en mycket trevlig prisnivå!



Anders som räknar med att åka 1071 i vår.
veven på 1275 är väl inte en enb40 eller vad dom heter utan de e väl en vanlig i dom,eller har jag fel????
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
freden
Inlägg: 89
Blev medlem: 1 september 2007 kl. 11:21
Ort: Stockholm, Kista/H.by/V.by/Spånga

Inlägg av freden »

Kanske bättre att slänga i motorn först? Alltid lättare att sälja en bil som går att provköra.....och några "fräcka" bilder i annonsen...
Jaha, där ser man. Tycks ändå vara värd slantarna han begär, eller i närheten i alla fall.
grozzny
Inlägg: 147
Blev medlem: 19 mars 2006 kl. 10:35
Ort: Malmö/Göteborg
Kontakt:

Inlägg av grozzny »

pickupkalle skrev:
Kirill skrev:Kanske vart en Nolla för mycket :lol:
stor risk....NOT

Dom är ganska dyra om dom är helt kompletta med alla orginaldelar,inkl orginal kaross,dock så är 1275an billigare än 1071 och 970 modellerna då dom andra 2 gjordes i färre exemplar,hadde jag pengarna och den är komplett så skulle jag lätt kunna ge dom slantarna för en ÄKTA S
Det är väl detta som är problemet...? Visst skulle den kunna vara "värd" detta, men om det inte finns något kundunderlag så är den inte värd 90 000kr! Känns inte som att dessa kunder finns i Sverige? Som är villiga att betala 90papp för en ickeihopmonterad bil som kräver en hel del jobb för att bli tip top! Eller har jag fel,,, känns som ett överpris!
Anders Bohman
Inlägg: 46
Blev medlem: 6 januari 2005 kl. 03:40
Ort: Mjölby

Inlägg av Anders Bohman »

Svar ang. stålet i S-vevarna; Alla Cooper S motorer har en40 stål i vevarna.
Fast med en liten reservation för de sista MK3 orna så är jag inte säker om det var dessa guldvevar monterade i. Sedan skiljer det sig en hel del mellan S-bilarna och en vanlig Cooper (kanske mer än de flesta tror) T.ex Andra stakar, lager i vx-låda, alla S-motorer är bigbore, andra hubar, andra bromstrummor bak samt 7,5 tums skivor fram, annan hastighetsmätare, bromsservo tidigt, oljekylare på vissa, dubbla tankar från 66års modell (har jag för mig). Det skiljer även lite karosserimässigt, men där är jag osäker. De riktigt duktiga ser om det är en riktig S på det också.


Anders
Skriv svar