Pris på koja
Pris på koja
Har inte världens bästa koll på priser, men är inte 90 lökar lite saftigt?!
http://www.blocket.se/vi/14496673.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/14496673.htm?ca=11_s
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
- Ort: Östersund
- Kontakt:
stor risk....NOTKirill skrev:Kanske vart en Nolla för mycket
Dom är ganska dyra om dom är helt kompletta med alla orginaldelar,inkl orginal kaross,dock så är 1275an billigare än 1071 och 970 modellerna då dom andra 2 gjordes i färre exemplar,hadde jag pengarna och den är komplett så skulle jag lätt kunna ge dom slantarna för en ÄKTA S
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: 6 januari 2005 kl. 03:40
- Ort: Mjölby
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
- Ort: Östersund
- Kontakt:
veven på 1275 är väl inte en enb40 eller vad dom heter utan de e väl en vanlig i dom,eller har jag fel????Anders Bohman skrev:Det stod även tt det följer en extra vev! Om det är en äkta S-vev och om man säljer den plus de extra medföljande fälgarna så är man nere på en mycket trevlig prisnivå!
Anders som räknar med att åka 1071 i vår.
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Det är väl detta som är problemet...? Visst skulle den kunna vara "värd" detta, men om det inte finns något kundunderlag så är den inte värd 90 000kr! Känns inte som att dessa kunder finns i Sverige? Som är villiga att betala 90papp för en ickeihopmonterad bil som kräver en hel del jobb för att bli tip top! Eller har jag fel,,, känns som ett överpris!pickupkalle skrev:stor risk....NOTKirill skrev:Kanske vart en Nolla för mycket
Dom är ganska dyra om dom är helt kompletta med alla orginaldelar,inkl orginal kaross,dock så är 1275an billigare än 1071 och 970 modellerna då dom andra 2 gjordes i färre exemplar,hadde jag pengarna och den är komplett så skulle jag lätt kunna ge dom slantarna för en ÄKTA S
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: 6 januari 2005 kl. 03:40
- Ort: Mjölby
Svar ang. stålet i S-vevarna; Alla Cooper S motorer har en40 stål i vevarna.
Fast med en liten reservation för de sista MK3 orna så är jag inte säker om det var dessa guldvevar monterade i. Sedan skiljer det sig en hel del mellan S-bilarna och en vanlig Cooper (kanske mer än de flesta tror) T.ex Andra stakar, lager i vx-låda, alla S-motorer är bigbore, andra hubar, andra bromstrummor bak samt 7,5 tums skivor fram, annan hastighetsmätare, bromsservo tidigt, oljekylare på vissa, dubbla tankar från 66års modell (har jag för mig). Det skiljer även lite karosserimässigt, men där är jag osäker. De riktigt duktiga ser om det är en riktig S på det också.
Anders
Fast med en liten reservation för de sista MK3 orna så är jag inte säker om det var dessa guldvevar monterade i. Sedan skiljer det sig en hel del mellan S-bilarna och en vanlig Cooper (kanske mer än de flesta tror) T.ex Andra stakar, lager i vx-låda, alla S-motorer är bigbore, andra hubar, andra bromstrummor bak samt 7,5 tums skivor fram, annan hastighetsmätare, bromsservo tidigt, oljekylare på vissa, dubbla tankar från 66års modell (har jag för mig). Det skiljer även lite karosserimässigt, men där är jag osäker. De riktigt duktiga ser om det är en riktig S på det också.
Anders