Vått väglag = sjö i bilen!

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Vått väglag = sjö i bilen!

Inlägg av John Doe »

Efter att ha fått uppleva en mindre sjö i bilen nu när vädret har varit milt, regnigt och snöslask så kände jag mig så illa tvungen att riva ur alla mattor i bilen... Nu vet jag vart allt vatten INNE i bilen kommer ifrån:

Golvet vid växelspaken :shock: Jag trodde det inte skulle vara en sån stor ram runt om den som det var... Jag såg rätt ner till marken och på vissa ställen så kunde jag nog få in två fingrar i glipan! Så nu till min fråga, ska det vara sån glipa eller inte?

Bilen får stå nu i vinter eftersom jag ska åtgärda det jag har råd att åtgärda! Och då ska golvet renslipas från ALL rost och lagas på sina ställen!

Skulle vara väldigt tacksam för hjälp :D
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Bild

Uppdaterar med en nytagen bild! Någon som känner till att det ska se ut såhär? :shock:
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Inlägg av Crona »

Där skall sitta en damask som hålls fast och tätar med hjälp av en plåtsarg som skruvas i golvet, har du den?
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Glömde kanske tillägga det, men den har jag faktiskt, men vattnet letar sig ändå ner till golvet och undrar inte om man kan åtgärda detta på något sätt?!

Silikon kryper/växer men det är ett hål utan dess like så den tanken har jag gett upp...
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Inlägg av Crona »

Är du helt säker på att vattnet kommer in den vägen, var det även grus på golvet? Om inte så kommer det troligen uppifrån.
Ta en sväng utan mattor när det är riktigt busväder och se så det inte kommer in vid hjulhus och dylikt.
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Just nu så står bilen helt stilla... Och ska ta och slipa ner allt inne i bilen och kolla, eftersom man ser på sina ställen att det är lappat och lagat här och där :?

Alltid roligt med gamla bilar, men roligast är då det är helt klara :D
Skriv svar