Jag ska beställa från England, behöver du något?

Prata om vad du vill
MasMats

Jag ska beställa från England, behöver du något?

Inlägg av MasMats »

Kommer att under nästa vecka, innan lördag 12/3 lägga iväg en beställning på diverse godis från någon av dom större firmorna i England.

Om du behöver något så kan vi ju beställa tillsammans och på så vis få ner frakten.

Jag finns i Göteborg och för enkelhetens skull så vore det ju bra om du också finns på rimligt avstånd.



Hör av dig antingen via mail: mats.landh@gbgsd.se eller telefon 070-5750677, 031-7750229.



Mats Landh
Miggel
Inlägg: 78
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 12:15
Ort: Falun

Inlägg av Miggel »

Hej,



Jag har funderat längre just på en lösning att man köper sig in på en fraktplats på en bil ifrån England (har lite kontakter och kan få relativ bra priser tror jag) Finns också lite olika frakt alternativ, dvs via Göteborg eller en bil som kommer upp via Holland.

Jag har kontakt med en i Gävle som har biler som kör fram och tillbaka ifrån Holland och Göteborg och i sin tur kan har få också priser inrikes i England för att frakta till Sverige.

Det finns lite grejer man nog måste fixa men, det kan funka. Behöver kanske en person i England som samlar ihopp delar på ett lager och sen packar ihopp till en pall. Sen fraktas det till ett lager i Göteborg alt Gävle.



Det ända jag vill få ut på detta är att jag sänker mina egna kostnader när jag beställer ifrån England. Samtidigt köper man själv direkt ifrån Minispares eller Minisport eller vilket företag man vill som kanske skickar detta till ett fast adress. Ideen är inte att bygga upp ett alternativ till Jana eller Dahlhems, men vissa av oss bor ju lite längre bort och samtidigt har man nu kanske möjligheten också att köpa större eller begagnade delar till Sverige. (Till ex har jag mycket kontakt med KAD som i sin tur har n väldigt bra och biligt bilskrot bredvid, altid bra om man behöver något..)



Jag vill gärna lägga lite mera tid och energi på detta, men då vill jag då gärna veta om behovet finns.....någon intresserad?
MasMats

Inlägg av MasMats »

Låter som en högst intressant idé. Nu är jag inte direkt storkonsument på prylar, men när jag väl köper så vore din lösning klockren.



Det enda kruxet är väl adressen/personen i England dit prylarna ska skickas för vidare transport till sverige. Många firmor levererar ju gratis, inom vissa regioner i england. Men återstår ju ändå en plats där prylarna ska invänta tur till sverige.

Nysta gärna vidare på ditt upplägg för att se var vi landar rent konkret. Jag är intresserad!



Mats
Skriv svar