min nya brukskoja

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

min nya brukskoja

Inlägg av bulten08 »

jag var och köpte en hundkoja i torsdags uppe i tierp, så vi hamnde fjälltrafiken och resan dit tog en timme längre, men väl när kommer dit åker jag ut och provkör är nöjd med det mesta och prutar lite sedan lastade vi upp den på släpvagnen(var bra att jag inte körde hem, det blev hål i kylarslangen när jag kom hem). och så här såg den ut när den var avlastad:
Bild
Bild
och sen har jag bytt den nedre kylarslangen, generatorn, båda lyktorna fram. Och klippt till och lagt in nya mattor i bilen och ny matta runt instrumentet (det fanns inga när jag köpte den) och satt på en bakkofångare och satt dit 12 tums superlite fälgar. behövs nu skärmbreddare som jag ska sätta på i helgen. jag har också satt dit en grill som fattades och satt dit en annan ratt. jag har motortvättat (var ganska smutsigt) sen har jag servat bilen och satt dit en sportluftfilter och sen ska nog en lysramp på bilen.
här är bilder på hur den ser ut nu:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Ja man får gratulera!
Den såg bra ut, får hoppas att den håller hela sommaren då! :)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Inlägg av Hylsan »

Är något gjort med bakramen/fjädringen, tycker den ser högre ut där bak.

/Hylsan
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

inte vad jag vet men gummidonen är väl mer slitna fram än bak skulle jag tro./marcus
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

har nu vart på british motor och köpt ett tanklock och då sa han att på kojor med avgasrening så har tanken ingen ventilation och om man då tar bort avgasreningen och använder det vanliga tanklocket så kan tanken sugas ihop, är det nån som vart med om detta. Jag borrade för säkerhetsskull några hål i tanklocket./marcus
rug
Inlägg: 25
Blev medlem: 23 april 2006 kl. 22:56

Inlägg av rug »

såg den på blocket och var lite sugen :)

ser finare ut än vad jag trodde den var!

/Calle
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

nja den är inte så jättefin men det går ju att fixa men är ju trots allt bilmek och en chef som är lackerare./marcus
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Ser ju rätt ok ut tycker ja.. För att inte säga skitfin!
Härlig känsla de där å få hem en koja hehe
Lycka till nu me den!
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

ja när man tänker efter så är det den femte kojan som man tar hem :D, jag var och tog en sväng på den lokala motorcykelvägen och det var riktigt kul och 12 tums hjul gjorde det bara ännu roligare. måste bara få klart min andra koja nu som har lite mer motor.
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

ja nu har man gjort en del på bilen stoppat på ett steg 1 kitt kan man säga och satt på skärmbreddare och slängt ur mer detaljer som ska göra bilen mer miljövänligare och satt in stereo, samt satt på en minifin ventilkåpa och idag så bytte jag ut batteripluskabeln för den hade brunnit av.
här är lite bilder:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

jag idag fick man ett ryck och fixade hålet i golvet som gjorde att det blev lite blött vid våt väglag och så passade jag på att slipa bort rosten och rostskyddade samt lägga på ett nytt lager färg. Jag satte också dit en av mina sportstolar här bilder på det:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

Jag har börjat förbereda kojan inför färden till danmark imm2007 så jag har renoverat svingarmarna bak (vilket vara riktigt jobbigt när allt rostat fast och bultar går av) sen har jag bytt ett framhjulslager och ett bakhjulslager, ska byta det andra snart också. förra veckan la generatorn av att ladda så jag bytte kolen och det höll ungerfär en vecka i torsdag dog den helt och jag höll inte på att komma hem, väl hemma kom jag på att jag den helt ny generatorn som satt på en motorn så på med den och dett fungerade. sen plockade jag bort den igen för att jag ska byta vattenpump kylarslangar och termostat. tacket har även blivit omlackad numera vitt och så har jag som många monterat suzuki swift stolar. jag har också köpt en takbox till kojan (så man får med sig lite mer öl).
här är lite bilder:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

nu är kojan undanställd för vintern :( hade kört om det inte vägverket vars så tokiga i sitt salt. så då fick man skaffa en vinterpulka så det blev volvo 242L från -76.
Bild
Bild
Bild
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Pera
Inlägg: 43
Blev medlem: 11 februari 2007 kl. 20:21
Ort: Linköping

Inlägg av Pera »

Hur f*n kunde jag missa den här tråden?? :shock:
Skitfin bil, så ska en riktig koja se ut! :wink:
Har du inget garage att förvara den i under vintern? :?
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

i garaget står objektet http://www.hundkoja.com/forum/viewtopic.php?t=1881, ska bygga ett tak över den kanske i mellandagarna mellan jul och nyår. tack för kommentaren sånt gillas :D./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Skriv svar