Epoxi golvfärg från feltema?

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Epoxi golvfärg från feltema?

Inlägg av G13B »

har kollat på biltemas tvåkomponents garage golvs färg, är det någon som har testat den?
Mitt golv är grymt "bösigt" och dammar så man får ha skyddsmask om man sopar upp lite skräp :( trött på skiten så nu skall det målas

alla garagegolvs färgtips mottages tacksamt!

//mackan
makervall
Inlägg: 444
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 12:53
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av makervall »

Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Inlägg av G13B »

jo jag har kollat runt lite men tänkte att det borde ju rimligen finnas någon här som har målat sitt golv och kan rekommendera en bra färg…

//mackan
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

G13B skrev:jo jag har kollat runt lite men tänkte att det borde ju rimligen finnas någon här som har målat sitt golv och kan rekommendera en bra färg…

//mackan
Har aldrig målat något! Men däremot så kan du använda vatten i en lagom mängd för att binda kornen bättre... Brukar göras vid större rivningar av hus osv...
Anders Bohman
Inlägg: 46
Blev medlem: 6 januari 2005 kl. 03:40
Ort: Mjölby

Inlägg av Anders Bohman »

Funkar jättebra! Se bara till att golvet är snustorrt innan du målar. Testa med gladpack! Jag målade mitt golv för 2 år sedan och inga färgsläpp ännu, så helt OK. Helst då man målar för en fjärdedel av fina gatan priset!!!!
Har även åkt med dubbdäck utan skador. Det var någon på ett annat forum som sa att vissa medel i däcken knäcker billigare golv vid uppställning, men icke i mitt garage där det står fn. tre bilar vinteruppställda och efter förra vintern så var det icke några prob. iaf.

Jag tror att det ibland är så ute i vissa kretsar att det inte duger att köpa på Biltema, utan det skall vara DYRT.

Anders som är nöjd med Biltemas produkter.
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Inlägg av G13B »

Precis det svaret jag ville ha, nu iväg till "poor mans speedshop" 8)

Får nog köra lite i etapper har så jäkla mycket bröte :?

Tack!
mackan
Användarens profilbild
E.T.
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 mars 2007 kl. 21:49
Ort: Tierp

Inlägg av E.T. »

Eller så kan man använda "betongolja" billigt och lär nog aldrig behöva lackbättra.inte snyggast kanske... men mer lättstädat iaf...än obehandlat betonggolv
Skriv svar