Dra ny kabelstam?!

Allt som har med elektronik att göra.
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Dra ny kabelstam?!

Inlägg av John Doe »

Någon här som har bytt ut hela kabelstammen på sin koja? Tänkte kolla hur svårt det är på en skala och behöver man göra något speciellt?

Har läst att vissa drar eget för att det är enklast och vissa har köpt ifrån JANA...

Eftersom mitt elsystem ser ut som en jag vet inte vad direkt så har jag starka funderingar på att dra om hela nu till Vintern då man inte kör med dem så värst mycket... Vill bara vara ute i god tid :wink:

Sen skulle jag vilja ha någon som hjälpte mig att tyda lite olika saker i motorutrymmet mitt ;D Vissa saker vet jag vad det är för något men andra saker har jag inte den blekaste :oops: Ska ta nya bilder på dessa saker och lägga upp här nu i dagarna =)

Skulle vara oerhört tacksam för den hjälpen...
Användarens profilbild
Snailspeed
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juli 2005 kl. 22:05
Ort: Borås

Inlägg av Snailspeed »

Tänk på att kabelstammen till bakvagnen går via a-stolpen upp till taket och löper längs kanten av taket ovanför innertaket. Mycket jobb med att byta och med att få innertaket att sitta bra igen.
/Oscar Kärrqvist

BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

lite pill blir det ju och byta men de e inte omöjligt,e ganska lätt att koppla in också om man kan läsa elscheman,skicka en bild till mig så kan jag hjälpa dig med allt i motorutrymmet
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Skriv svar