Nyheter: Ägarbyte!!!

Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Nyheter: Ägarbyte!!!

Inlägg av Ubba »

Hej allihop!
Vill börja med att be om ursäkt för att jag varit så svår att få tag i. Tänker inte skriva att jag har upp över öronen att göra för det verkar ingen tro på, om jag ska tolka de mail jag får.

Har dåligt samvete över sidans "förfall", har satt mig vid små lediga stunder och raderat fiktiva användare, spaminlägg m.m. Dock hinner jag aldrig göra klart allt vid samma tillfälle och när jag går in på sidan ett par veckor senare är det lika mycket skit igen. Man tappar helt enkelt sugen. Sidan behöver en makeover i kodningen och det hinner jag helt enkelt inte med.

Någon måste därför ta över sidan annars kan vi, som flera av er skriver, lika gärna lägga ner sidan helt. Men jag har idag betalat för ett helt år framöver igen, vi kan väl göra en sista ansträngning?

Jag behöver någon som har koll på phpBB-forum och kan uppgradera detta. Tills vidare har crowan här på forumet lovat att hålla koll på "skiten" här på sidan och i största möjliga mån rensa bort detta.

PM:a mig bara! Sidan är för bra för att läggas ner!

Trevlig helg på er allihop! Och än en gång, förlåt...
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

Kom igen nu Kirill, det är bättre att jobba vidare med detta än att skapa upp en ny sida!

Jag hjälper som sagt gärna till och om ingen annan vill kan jag sätta mig in i PHP också.

Hur svårt kan det vara ? :D

Hade varit roligt om hundkoja.com kunde leva kvar, jag hade inte kunnat skruva ihop min bil utan den hjälp jag fick här.
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Hihi pojkar och flickor då :oops:

Jag ställer mer än gärna upp med att styra till sidan ;D Och fixa till säkerheten på den!

Och jag ser gärna att den info som jag hade tänkt slänga upp på den hellre hamnar på första sidan! Vi snackar info om i stort sett Varje modell så som allmäna data, Motortrimningsdata, Underhåll osv osv helt på Svenska också :lol:

Det är upp till Ubba vem han vill ska styra och ställa! Men jag finns tillgänglig iaf ;D

Edit:
Ett lite förspel på vad jag kommer att bidra med framöver!

Allmäna Data till det flesta modeller
Motortrimningsdata till det flesta modeller
Underhållsschema till Alla modeller

Sprängskisser till i stort sett HELA bilen

Jag hoppas att det kommer uppskattas och är efterlängtat?!
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Inlägg av Manne »

Sköönt om sidan får leva vidare. Har inga kunskaper om hemsidor och sånt men vill gärna att forumet förblir levande....

/ m
Amini
Inlägg: 24
Blev medlem: 18 augusti 2007 kl. 18:41
Ort: LAGAN

Inlägg av Amini »

Instämmer 100%
Hans L
Inlägg: 156
Blev medlem: 4 oktober 2005 kl. 17:43
Ort: Arvika

Inlägg av Hans L »

Samma här!!! Sidan får inte dö! :cry:
Själv så kan jag tyvärr ingenting om hemsidor. Däremot har jag haft kojor i 40 år och kan säkert ha något tips att bidra med även i fortsättningen. Dessutom har jag själv fått mycket mycket hjälp här. Det är ju här som all kojekunskap finns samlad!
TACK Ubba för att du startade sidan och för allt jobb du lagt ner här!
Naturligtvis kommer sidan att överleva nu när vi alla kommer att hjälpas åt för detta! :)
Hans L
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Nu väntar vi med spänning på att Ubba ska logga in och läsa sina PM! Ett är ifrån mig iaf :wink:
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Tack för alla fina kommentarer! Jag har funderat hela dagen på hur jag ska lägga upp det. Min slutsats:

Fram tills någon vill ta över ägarskapet av sidan kommer jag dela ut administratörsbehörigheter till ett fåtal personer här på sidan. Ni får då samma tillgång som jag. Det är bättre om ni är några stycken som håller koll på sidan. Ni kan ju själva dela upp "sysslorna".

Dessa personer är: Crowan, Kirill och Hylsan men eventuellt kommer det att bli någon mer i framtiden!

Crowan har redan rättigheterna! Ni andra kommer få era under morgondagen för nu ska jag på partaj!

Ha en trevlig kväll och än en gång, tack för de fina orden! Länge leve hundkoja.com! Ta väl hand om henne... ;-)
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Jag tackar ödmjukast att du överlåter detta ansvar på mig Ubba!

Jag ska ta kontakt med Crowan nu ikväll på något sätt så ska jag hjälpa honom med att få in säkerheten ;D

Som du skrev, det är bättre att vi är fler som delar på ansvaret så det kommer nog gå bra det här ska du se :wink:

Edit: Sup lugnt ikväll nu bara 8)
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

Det blir kanon, lite tung i huvudet nu bara, men ikväll ska det donas forum...
Användarens profilbild
mini2fast4u
Inlägg: 373
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 08:31
Ort: Halmstad
Kontakt:

Gött grabbar!

Inlägg av mini2fast4u »

Fint att Hundkoja.com som Johan skapade får en changs att leva kvar för alla oss som gillar kojjan! Kan även nämna att vi i Halmstadgänget är sugna på att anordna en Halmstad Minimeet 2008 i samma anda som Johan , Jag, Babas, Magnusson, Beckert mfl. har ordnat innan 2 gånger!
Johan kommer då att tvångssättas bakom ratten i En Minipickup för att entra träffen o stora torg! Hoppas övriga medlemmar inte misstycker då träffen har varit den bästa här i Sverige på flera år!
MVH Tobias Halmstad!
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

Absolut inte! Det är klart vi ska ha en träff i Halmstad. Nästa år ska man ju dessutom ha en sportslig chans att kunna vara med. Nu har man ju hela vintern på sig att fixa till det sista...
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

Ja äntligen kan man deltaga med koja då..Om nu inget händer.
Plus om det bestämms i tid vilken datum..
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Åååh halmstad träff vore sketaskoj igen!
Det är en mycke bra morot för att kämpa som mål!

Och härligt med att ni kämpar vidare med detta forum, skulle bli ledsen om de försvann!
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Gött grabbar!

Inlägg av Manne »

mini2fast4u skrev:Fint att Hundkoja.com som Johan skapade får en changs att leva kvar för alla oss som gillar kojjan! Kan även nämna att vi i Halmstadgänget är sugna på att anordna en Halmstad Minimeet 2008 i samma anda som Johan , Jag, Babas, Magnusson, Beckert mfl. har ordnat innan 2 gånger!
Johan kommer då att tvångssättas bakom ratten i En Minipickup för att entra träffen o stora torg! Hoppas övriga medlemmar inte misstycker då träffen har varit den bästa här i Sverige på flera år!
MVH Tobias Halmstad!
Träff i Halmstad låter toppen. Går ju nästan att bogsera "Åke" dit (10mil). Blir en bra piska/morot att få ut pärlan. Inte för tidigt på säsongen bara...

/ Manne
Skriv svar