Vad passar till en Austin Mini Clubman -72:a?!

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Vad passar till en Austin Mini Clubman -72:a?!

Inlägg av John Doe »

Ringde en bilskrot nyss som har gamla bilar och han hade 4 st bilar från 60 talet. Bla dörrar med skjutrutor 8)

Nu undrar jag eftersom jag är ute efter en hel del delar till min Mini om dessa kan eller skulle passa eller inte alls :shock:

Och dem jag pratade med sa att det är en Mini 1000? Stämmer detta?! :oops:
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Inlägg av Manne »

Vet du om han hade någon inredning till de bilarna?
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Det tror jag nog att han hade ;D

Bloms bilskrot 060-43038 slit dem med hälsan
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Inlägg av Manne »

Tack!

Tyvärr så kan jag inte så mycket om vad som skiljer mellan Clubman och "vanlig" Mini men om du specar lite exaktare vilka delar du är ute efter så finns nog kunskapen här på forumet.

/ Manne
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Bild

Som ni ser så är huven skitfult kittad och jag söker därför efter en ny huv. Då undrar jag om en huv från dessa Mini 1000 från 60 talet skulle passa eller icke?!

Sen ser ni även att den är kittad nertill och jag vettefasen hur det har lyckats med detta. Svetsat dit förmodligen och jag vill verkligen få bort det där men tror fasen inte att det kommer att gå :evil:
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Inlägg av Manne »

Kirill skrev:Bild

Som ni ser så är huven skitfult kittad och jag söker därför efter en ny huv. Då undrar jag om en huv från dessa Mini 1000 från 60 talet skulle passa eller icke?!

Sen ser ni även att den är kittad nertill och jag vettefasen hur det har lyckats med detta. Svetsat dit förmodligen och jag vill verkligen få bort det där men tror fasen inte att det kommer att gå :evil:
De passar ej, du kan ju se hur min huv ser ut. Det är ju just fronten som skiljer mest.

Bild

/ Manne
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Manne skrev:[

De passar ej, du kan ju se hur min huv ser ut. Det är ju just fronten som skiljer mest.

/ Manne
Ser det :( Jo jag ser att fronten skiljer sig på dessa! Jag får helt enkelt låta bli kjolen fram och söka efter en huv på annat håll :) Tack för länkarna förresten :D
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Dubbelpost...

Fick ett svar på min annons på blocket nyss och en kille hade dessa delar förmodligen till mini 1000 69 -70! Han hade ägt 3 st och han trodde att delarna var till dessa.

Var bla framskärm, till vilken sida det vettefasen :shock:
Ny golvplåt och ruta.
Han skulle även kolla om han hade mera delar på lager...

Men tror ni dessa passar min Mini 1000 då? Lite tveksam men hoppas på hjälp ifrån er 8)
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Inlägg av Manne »

Framskärmen passar ej. På Minin sitter lyktan i skärmen, ja det ser du ju på min tidigare bild. Skulle tro att ruta och golvplåt passar. Utan att veta exakt vad som skiljer så tror jag att det mesta mekaniska och karosseri är samma förutom framskärmar, huv och front.Däremot skiljer sig väl Clubmannens instrumentering (eller är det bara 1275GT?) från den " vanliga" kojan.
Användarens profilbild
LittleScratch
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 januari 2008 kl. 17:33
Ort: Bromölla

Re: Vad passar till en Austin Mini Clubman -72:a?!

Inlägg av LittleScratch »

Ja, jag e ny på de här me mini. Men de som skiljer Clubman/1275GT är framskärmar, huv, front och instrumentplacering samt instrument på instrumentpanel. Allt annat ska vara likadant.
En annan sak jag undrar är om Mk2 golv och trösklar passar en Clubman? Vad är skillnaden mellan Mk2 och Mk3 modellerna?

Ha de gottans
http://www.garaget.org/alx_m

(\__/)
(>'.'<)
(")_(")
minimini
Inlägg: 832
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Vad passar till en Austin Mini Clubman -72:a?!

Inlägg av minimini »

golv o trösklar passer båda. den stora skilnad på mk2 o mk3 är att mk 2 har dörrer med skjutfönster mk 3 o up har vevfönster
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re:

Inlägg av Hylsan »

Kirill skrev: Sen ser ni även att den är kittad nertill och jag vettefasen hur det har lyckats med detta. Svetsat dit förmodligen och jag vill verkligen få bort det där men tror fasen inte att det kommer att gå :evil:
Det är väl inga problem, inget en vinkelslip inte klarar av :twisted:

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Vad passar till en Austin Mini Clubman -72:a?!

Inlägg av John Doe »

Någon som vet om en annan bils kjol passar fram? Eller blir jag så illa tvungen att leta svets och bygga en egen som ser mycket snyggare ut än den som sitter på nu :lol:
Skriv svar