tallefjanten skrev:d var ju d som var konstigt, glappade bara litegranna uppochner.
men jag tycker slitage ser ut som "klapperskada?
Ja jag tror också att denna skada har uppkommet p.g.a. att lagret har hoppat/studsat på vevaxeln, hur kändes det nya drevet som du monterade?
Var det märkbart mindre glapp?
Trist trist, vet i fan vad det kan va, om du lägger foten på kopplingspedalen typ en cm (du skall inte frikoppla), ändrar ljudet sig då?
På detta sätt kan du enkelt kolla axiallagren, är ljudet dovt eller mer typ klingande/rasslande?
ljudet är rasslande, tror du aksiallagren är slitna?
vilka ljudsymptom får man då? trampar jag ner koppling
så försvinner ljudet,motorvarvet ändras inte.
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
Om det är axiallagren så brukar ljudet var lite dovare och mer ett dunkande ljud, men då skall ljudet försvinna när du trampar ner kopplingen 1-2 cm för då pressar du vevaxeln framåt.
Trampar du ner helt så stannar lådan, och ett rasslande ljud kommer troligen från lådan nu när vi har uteslutet transmissionen.
Men för att bli lite säkrare så gör följande.
Har du ett stetoskop? Om inte så hissa upp bilen ta en stor skruvmejsel lägg skaftet hårt mot örat och flytta mejsel spetsen på lådan respektive transkåp.
Försök på detta sätt lokalisera vart ljudet kommer ifrån.