Sports Pack

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Stefan

Sports Pack

Inlägg av Stefan »

Är det någon ute i vårt avlånga land som har borrmall till Sports Pack skärmbreddare. Eller är det någon som vet var man kan få tag på en ritning / borrmall.
Stefan

Inlägg av Stefan »

Då det inte verkar finns någon som vet var jag kan finna borrmall / ritning för att montera Sports Pack skärmbreddare så ändrar jag frågan. Är det någon av er där ute i kylan som har monterat Sports Pack och som kan ge mig tips ?
Minirules
Inlägg: 22
Blev medlem: 13 december 2004 kl. 14:49
Ort: Borås

Inlägg av Minirules »

Funderar också på att montera sportpack på min koja när jag har lagat rosten.

Jag köpte en tryckt artikel från Miniworld för se hur mycket jobb det var med att montera det. Artikel var bra och där använde dom en mall från rover när dom skulle borra hålen. Den mallen verkar dock inte följa med när man köper sportpacken men jag vet dock inte om så är fallet.

Artikel som heter "Bodywork - Fitting Sport Pack wheel arches" finns att köpa och ladda ner från:

http://www.testreports.co.uk/motors/min ... ource_ID=4

Då är artikeln i färg och inte i svartvitt som min tryckta version är som dessutom är av lite halvtaskig kvalité. Kan ev scanna och maila artikeln om du vill.



Annars fann jag en artikel på nätet där dom tyckte att man kunde göra en egen mall av tunt papper. Här finns den artikeln:

http://www.minimania.com/web/DisplayID/ ... ticleV.cfm



Sportpack är för övrigt grymmt snyggt som passar kojan klockrent.



Berätta gärna själv lite när du fått dit skärmbreddarna eller än bättre en liten artikel med bilder hur det gick till och resultatet.



Minirules
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Minirules skrev:Sportpack är för övrigt grymmt snyggt som passar kojan klockrent.



Berätta gärna själv lite när du fått dit skärmbreddarna eller än bättre en liten artikel med bilder hur det gick till och resultatet.



Minirules
Sportspack-breddarna är riktigt snygga och gör verkligen mycket för helheten för kojorna.



Om någon monterar såna på bilen, ta som sagt gärna lite kort på "förfarandet" och skriv hur Ni gjorde. Maila detta till mig så lägger jag ut det här för allmän beskådan! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Miggel
Inlägg: 78
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 12:15
Ort: Falun

Inlägg av Miggel »

kan man montera dessa också på Clubman? Jag köpte några väldigt dåliga skärmbräddare ifrån Engeland (jag tror att dom heter Monte Carlo eller något) men undrar om det fins något bättre....tyvärr har jag ju krav: det skall vara till en Clubman och monteringen skall vara "osynligt" (vil inte borra i skärmsidor! montering på undersidan är ok!)

Någon som har tips??
Minirules
Inlägg: 22
Blev medlem: 13 december 2004 kl. 14:49
Ort: Borås

Inlägg av Minirules »

Det ser ganska mörk ut för din del Miggel med dina krav.

För det första är sportpacken fästa med dolda genomgående bult.

För det andra ska man kapa bort en del av framskärmarna för att man ska få plats med större och bredare hjul (vilket är syftet med sportpack).

För det tredje så stämmer inte profilen på framskärmarna mellan clubman och "vanlig" koja.



Men om det inte vore något hinder så har jag sett clubman med sportpack på med bra resultat, dock har nog ägaren fått plasta en hel del för att få det snyggt ut och ev. till och med fått förlänga dom fram. Bak passar dom dock utan problem.



Ska även tillägga att om man är riktigt petig så ska man byta styrväxeln fram så att inte hjulen skrapar i vid full sväng.

Samt är bakramen även den ändrad, dock har jag inte fått kläm på vad det är som skiljer den ifrån "orginal", troligen har det med spårvidden att göra.



Mvh Minirules
Minirules
Inlägg: 22
Blev medlem: 13 december 2004 kl. 14:49
Ort: Borås

Inlägg av Minirules »

Så sitter man och drägglar i Miniworld tidningen och drömmer sig bort när man plötsligt ser i en annons:



Fitting templates for arches are avaible FREE on our Website - http://www.minispares.com

Go to techtips and download VUR100180MS - 230MS



Så det var bara att skaffa ett lösen för att komma in på sidan och ladda ner de utskrivbara mallarna i A4 och sen är det väl bara att klippa och klistra lite.



Där fanns även reservdelskataloger med sprängskisser som är bra att ha när man mekar ibland. Sen fanns det också lite tekninska artiklar.



Minirules
Stefan

Inlägg av Stefan »

Stort tack. Nu är det bara att börja med pappslöjd.
Skriv svar