Generator, tjuvström?

Allt som har med elektronik att göra.
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Generator, tjuvström?

Inlägg av El Gringo »

Jahopp! Nu har man vart o pillat med bilen igen, ska nog lägga av med det tror jag, det blir bara mer o mer fel på den! :)

Sist jag var ute o körde så verkade det som att den inte laddade riktigt, så efter att jag laddat upp batteriet så mätte jag lite o mycket riktigt kom det knappt en halv volt till batteriet, inte så bra... Men det vet jag ju iaf hur jag ska fixa! Men vad som är lite värre är att nånting även drar ur batteriet. Tänkte att jag skulle mäta upp amperen, men nålen började studsa redan innan jag startat bilen eller dragit på någon förbrukare!

Efter lite snokande så tror jag att jag hittade tjuven, generatorn drar ström! Hur går det till eller? Den ska väl inte dra nåt om inte motorn går eller? Hittade iaf en underdel till en lika stor generator som skulle funka så vi bytte ut den som satt på o provade, samma fel... Tog en annan som vi inte kopplade in eller ens hade kontakt med bilen med, den gav oxå utslag! Hämtade en annan mätare o fick samma mätningar där. Vad är det frågan om?

Såhär ska det väl inte vara? Eller är det bara jag som är nojig?

Kan ju tillägga att mätaren gick i bott när jag kopplade på slutstegen med, självklart utan att de var igång! Så nåt spöke har jag i bilen! Ingen som kan ge mig en spark i rätt riktning iaf??
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

har du haft stereo och det igång i belen ngn gång?
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Jodå, det funkar allt fint! Men stegen går ju inte igång förrän jag startar cdn... Så det är inte nåt med det...
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

nä bara tänkte om du hade en som vart plusjordad men då är det ju inte så...
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Nä, jag var allt inne på det oxå från början, men nu har jag börjat fundera på om det helt enkelt är batteriet som är slut o säger ifrån! Ska lägga in ett nytt o se om det blir någon skillnad!
Skriv svar