Någon som vet vart man får tag på en 7mm blocknyckel?

Prata om vad du vill
sjohan
Inlägg: 43
Blev medlem: 1 januari 2005 kl. 21:16
Ort: Göteborg
Kontakt:

Någon som vet vart man får tag på en 7mm blocknyckel?

Inlägg av sjohan »

Tjenare folk!

Jag har ett kamasa blocknyckelset som jag köpte för ett tag sedan som är helt klockrent. Har alla storlekar mellan 8 och 19mm. Det är sällan jag använder större. Men däremot har jag vid ett flertal gånger nu saknat en 7mm blocknykel. Jag vet att det finns i kamasas sortiment men jag hittar ingen som säljer sådana. Någon som vet något företag i göteborg eller på internet som säljer sådana.



Hade

/Johan
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

så gott som alla bättre verktygs affärer borde väl sälja 7mm nyckel.



Biltema har en 7mm block nyckel, men då står de ju Biltema på nyckeln :?



Och alla har väl erfarenhet av Biltema verktyg, de minsta man tar i så böjs hela nyckel
mongoose

Inlägg av mongoose »

...fast å andra sidan lär ju inte verktyget böjas när du bearbetar en sådan liten mutter/bult!,så tjacka en biltema-nyckel!

"Shout at the devil"/Mongoose
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

mongoose skrev:...fast å andra sidan lär ju inte verktyget böjas när du bearbetar en sådan liten mutter/bult!,så tjacka en biltema-nyckel!

"Shout at the devil"/Mongoose
Precis vad jag tänkte! Till så små "doningar" räcker ju Biltemas gott och väl! Kolla in dom här:



http://www.biltema.se/products/product. ... emId=20227



21,90:- är ju överkomligt och så är det ju 10 års garanti på dom också... :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

Ubba skrev:
mongoose skrev:...fast å andra sidan lär ju inte verktyget böjas när du bearbetar en sådan liten mutter/bult!,så tjacka en biltema-nyckel!

"Shout at the devil"/Mongoose
Precis vad jag tänkte! Till så små "doningar" räcker ju Biltemas gott och väl! Kolla in dom här:



http://www.biltema.se/products/product. ... emId=20227



21,90:- är ju överkomligt och så är det ju 10 års garanti på dom också... :wink:


Haha tio år garanti mot vaddå? Ska faan ringa dem o fråga de...mot tyfus eller kolera eller?



Men som sagt, de e billigt!!! :lol:
-Magne-
Inlägg: 34
Blev medlem: 26 januari 2005 kl. 19:44
Ort: Stryn, Norge

Inlägg av -Magne- »

Det er ikke mm på mini! Det er tommer! kjøp nå for all del verktøy som passer på mutterene og boltene når man først skal kjøpe nytt.
Magne Røyrvik
Norge
-Magne-
Inlägg: 34
Blev medlem: 26 januari 2005 kl. 19:44
Ort: Stryn, Norge

Inlägg av -Magne- »

Biltema verktøyet med 10år garanti er veldig bra verktøy for en billig penge.

Jeg har aldri ødelagt noe av det verktøyet, bare mistet noen nøkler. og da er det greit at det ikke koster så mye for nye :)

Jeg har vært innom flere verksteder som bruker biltema verktøy, så det er ikke bare jeg som synes de lager godt nok verktøy :)
Magne Røyrvik
Norge
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

-Magne- skrev:Biltema verktøyet med 10år garanti er veldig bra verktøy for en billig penge.

Jeg har aldri ødelagt noe av det verktøyet, bare mistet noen nøkler. og da er det greit at det ikke koster så mye for nye :)

Jeg har vært innom flere verksteder som bruker biltema verktøy, så det er ikke bare jeg som synes de lager godt nok verktøy :)


Är du säker på att norska o svenska biltema är samma koncern 8)
Användarens profilbild
Pelle
Inlägg: 89
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 12:28
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Pelle »

SAO TRÖTT MAN BLEÄ.



bILTEMA rULES
Heaven is a halfpipe !!!!!
sjohan
Inlägg: 43
Blev medlem: 1 januari 2005 kl. 21:16
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av sjohan »

Många bra tips ;)



Biltema har en hel del bra verktyg det kan jag hålla med om men deras blocknycklar är jag tveksam till.. Jag tror nog inte att det går sönder men muttern man drar på får nog lätt rundade hörn.



Och för er som tyckte att det lät fel med mm nycklar på en mini så kan jag säga att det är till min cykel och vår gräsklippare som det behövs och när jag hittar den perfekta minin så kan jag säga att samma dag kommer jag köpa en kamasa blocknykelsats med tumstorlekar också.



Jag ska ändå till biltema till helgen och köpa lite annat så jag kanske köper en blocknyckel och testar annars får jag leta vidare ;)

Tack för tipsen

/Johan
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

KG Knutsson är väl generalagenter i Sverige för Kamasa om jag inte minns fel?



Kolla hemsida och sök på produkter/varumärken.



http://www.kgk.se

KG Knutsson AB Handelsdivisionen |

191 81 Sollentuna |

Telefon: 08-92 30 00 |

E-post: info@kgk.se



De borde väl veta vart det finns kamasa att köpa i närheten av där du bor!

8)
Skriv svar