Svarvning av Metro Turbobromsar

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Larsa
Inlägg: 68
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 21:24
Ort: Umeå

Svarvning av Metro Turbobromsar

Inlägg av Larsa »

Är det någon här som har svarvat ner Metro Turbo bromsar till att passa 10 tums fälgar?

Hur gjorde ni isåfall med oket? Hur mycket behöver man fila / slipa bort?

/ Larsa
Henrik
Inlägg: 130
Blev medlem: 22 november 2004 kl. 16:32
Ort: Gnesta
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Svarva ner skivorna är enkelt det är bara att montera upp och svarva.
När det gäller oken, så om jag förstår så menar du hur man gör med metro oken för att få in dom under 10". Då är det lite krångligare. Det jag har sett var en sats med detta färdigt från England för närmare 10år sen där hade dom pluggat orginal hålen i oken och borrat nya längre in för att få rätt radie. Men när det var klart så blev hålet ca 1/4 in i pluggen och när du senare anpassade öronen på oket så att det passade till hubben så blev det inte mycket material kvar utanför pluggarna. Min svärfar har en sån sats på sin koja det har hållt för honom men han använder inte kojan så hårt. Själv så köpte jag alu-ok och svarvade skivorna själv.

//Henrik
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Inlägg av Ola »

Hej
Jag har nerslipade 8,4 ok på min race bil, och det funkar + orginal mått på 8,4 skivorna.
Men det är en hel del av oket som är bort slipat + att det funkar inte att ha några andra fälgar än Weller plåtfägar med bredd 6 tum. har funkat för mig än så länge och det e grymma bromsar.

turbo bromsarna e ju ganska mycket större så de vore kul att se en lösning på... :-)
Användarens profilbild
Larsa
Inlägg: 68
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 21:24
Ort: Umeå

Inlägg av Larsa »

Kom på att en kille jag känner har skrivit om detta på sin hemsida.

Kolla under bromsbygge där han har beskrivit bygget.

http://drive.to/hakkesgarage

/ Larsa
Husaberg

Inlägg av Husaberg »

Larsa skrev:Kom på att en kille jag känner har skrivit om detta på sin hemsida.

Kolla under bromsbygge där han har beskrivit bygget.

http://drive.to/hakkesgarage

/ Larsa
Det der så jo skikkelig trygt ut!! Hvis man er villig til å ofre livet sitt for 3000,- så er jo det der en fin løsning.

Bilen står nå i Bergen Norge, og det første som ble gjort av den nye eieren var å kaste de caliperene der i søpla.
Skriv svar