Enkel fråga ang. kylarslang

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Lucke

Enkel fråga ang. kylarslang

Inlägg av Lucke »

Hej alla mini vänner :)
Köpte min lilla egen Mini igår...jätte glad och nöjd. Men jag måste köpa ny kylarslang till den. Se min bild:

Bild

Vad tror ni om att köpa denna slang? http://www.biltema.se/products/product. ... emId=91017

Sist men inte minst, hur byter man slangen? Det är väldigt trångt där den sitter, så man måste väl skruva av lite delar osv? Någon som har tips på vad man ska skruva av?

Jätte tacksam för all hjälp jag kan få eftersom jag är väldigt ivrig att komma ut på vägen igen med min nya pärla :)
Användarens profilbild
1275GTclubman
Inlägg: 180
Blev medlem: 29 maj 2006 kl. 14:36
Ort: Båstad

Inlägg av 1275GTclubman »

det e bara den slangen som tar han om överflödig kylarvätska mät dimensionen o ryckbort skiten behöver iunte lossa något sen sticker du bara ner den på samma ställe...det rinner nämligen bara rakt ut! hehe lycka till// johan
Användarens profilbild
Bool
Inlägg: 76
Blev medlem: 10 juli 2006 kl. 23:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bool »

Håller fullständigt med, det är bara en skvallerslang. Ryck bort skiten å prega ner en ny.
Lycka till.... 8) 8)
Koja e' coolt....men inte i skogen.
Lucke

Inlägg av Lucke »

Tack för dom lugnande orden! Jag började tänka i helt andra banor som t ex lyfta ur motorn osv för att komma åt slangen! Ahh fixade det hela nu och har varit ute och kört en hel del :)

Dock måste jag typ fylla på med vatten väldigt ofta... någon som vet vad det beror på?

MVH
Lukas
Honken_

Inlägg av Honken_ »

För mig pissa det ur en halv liter vatten på bara en liten runda ur den där slangen och då vare toppackningen. Men det behöver inte va samma fel på din. Börja med att kolla igenom allt om det läcker nånstans först.

Hadebrahej
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

Inlägg av kerguelair »

ganska vanligt att det läcker fràn den grenade (Y-formad) slangen som
på din bild syns ovanför påfyllningslocket. Det går till värmepaketet och motorn. Brukar läcka just vid Y korsningen.
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Användarens profilbild
Bool
Inlägg: 76
Blev medlem: 10 juli 2006 kl. 23:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bool »

Kolla även oljepåfyllningslocket på insidan. Är det en grå sörja där så har förmodligen toppapackningen gått å vatten kommer in i motorn.
Koja e' coolt....men inte i skogen.
Skriv svar