Premiärtur!

Allt som har med elektronik att göra.
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Premiärtur!

Inlägg av El Gringo »

Tack vare det fina vädret och det faktum att jag lyckades få bilen körbar gjorde att jag inte kunde hålla mig, jag tog med mig bilen hem över helgen! Fan vad fint den gick... Helt underbart, jag är lycklig nu! :)

Vissa detaljer tog väl iofs ner helheltsintrycket litegrann, stolarna hade jag bara ställt in, lite nervöst o köra med lösa stolar faktiskt. Löst nu iofs. Men eftersom det oxå var allt som fanns till inredning så märkte jag att det drog rätt så kallt i bilen med. Men sånt kan man väl leva med! ;)

Grejen är att eftersom instrumenten bara låg o skramlade o de faktiskt går på ström så kom väl något åt nån jord nånstans för det började spraka lite lätt o så på vägen. :roll:
När jag åkte iväg så hade jag ordning på alla lampor, men när jag kom fram så hade en del lagt ner! Halvljus o positionsljus är kvar, men helljus, ljusstuta, blinkers o tutan är helt väck! Mao allt som sitter på rattspaken... finns det nån speciell jordpunkt eller något för just dem eller är det bara till o börja kolla varenda kabel?
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

Inlägg av kerguelair »

vet ej vad du har för bil, men pà dem äldre finns det en helt del grejor som är jordade via (den skrammlande) hastighetsmätaren.
Där, pà hastighetsmätarens baksida, finns förresten en liten rektangulär mojäng,
brunaktig oftast, 2,5 x 1 cm sà där pà en höft, som heter "voltage stabilisator" och som kan ställa till det om kablarna dit sitter löst.

Hitta jorden pà en mini ? Tänk mest osannolika ställe att jorda, och dà har du hittat :-)
Typ; främre vänster blinkers jordad vid högre kofàngare bak....
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Skriv svar