suzuki swift mini
suzuki swift mini
Hej!
Precis hittat det här forumet, lägger upp lite bilder på mitt projekt som snart är klart (förhoppningsvis).
Mackan
Precis hittat det här forumet, lägger upp lite bilder på mitt projekt som snart är klart (förhoppningsvis).
Mackan
Senast redigerad av G13B den 29 januari 2007 kl. 00:39, redigerad totalt 3 gång.
Fuskit! Har långt kvar tills dess jag..
Nåt knäppt med min dator,kan inte se dom här.. men fått hjälp ändå så ja har sett dom hos en kompis..
Tar gärna lite kort på ramen och sånt om du har?
Antingen här,mail eller msn.
cbr@bredband.net
Nåt knäppt med min dator,kan inte se dom här.. men fått hjälp ändå så ja har sett dom hos en kompis..
Tar gärna lite kort på ramen och sånt om du har?
Antingen här,mail eller msn.
cbr@bredband.net
mitt galleri på 16v klubben:
http://www.16vminiclub.com/gallery/thum ... &cat=10045
lite info om bilen: Framvagn allspeed racing, drivaxlar allspeed, mikuni 40 mm flatslideförgasare, electromotive xdi tändning, insug special
tank gjord lokalt, s-bromsar med ebc belägg, justerbara camberstag/caster
cobra monaco stolar, bilen är plåtren med matt klarlack… när allt funkar så går jag på motorn, kammar, portning m.m.
mackan
http://www.16vminiclub.com/gallery/thum ... &cat=10045
lite info om bilen: Framvagn allspeed racing, drivaxlar allspeed, mikuni 40 mm flatslideförgasare, electromotive xdi tändning, insug special
tank gjord lokalt, s-bromsar med ebc belägg, justerbara camberstag/caster
cobra monaco stolar, bilen är plåtren med matt klarlack… när allt funkar så går jag på motorn, kammar, portning m.m.
mackan
Grymt snyggt bygge
Själv trodde man att man var innovativ... får nog tänka till lite mer
En lite fråga dock.. Vad händer med besiktning, skatt , försäkring
när man gör ett liknande byte av drivlina som du gjort ?
Sammantaget har det börjat snurra en del ideer på vad man skulle kunna hitta på med en av min "Dojor".
En lite fråga dock.. Vad händer med besiktning, skatt , försäkring
när man gör ett liknande byte av drivlina som du gjort ?
Sammantaget har det börjat snurra en del ideer på vad man skulle kunna hitta på med en av min "Dojor".
Grymt snyggt bygge
Själv trodde man att man var innovativ... får nog tänka till lite mer
En lite fråga dock.. Vad händer med besiktning, skatt , försäkring
när man gör ett liknande byte av drivlina som du gjort ?
Sammantaget har det börjat snurra en del ideer på vad man skulle kunna hitta på med en av min "Dojor".
En lite fråga dock.. Vad händer med besiktning, skatt , försäkring
när man gör ett liknande byte av drivlina som du gjort ?
Sammantaget har det börjat snurra en del ideer på vad man skulle kunna hitta på med en av min "Dojor".
Jag kommer regbesiktiga den, det ska räcka med det…dvs. vägning samt omtypning till cooper s (jag har sådana bromsar) man får ha 126 hk med s bromsar och eftersom motorn ger 100hk i originalutförande och samtidigt är lättare ska det gå fint, min motor är ju inte helt standard men det ska vara ok att byta från inspr. till förgasare som jag har gjort, dom lägger bara på några hästar till och jag har ju 26 hk kvar till max tillåten effekt om man utgår från original.En lite fråga dock.. Vad händer med besiktning, skatt , försäkring
när man gör ett liknande byte av drivlina som du gjort ?
försäkring vet jag inget om;) 67 papper = ingen skatt
jag ska försöka komma iväg och besiktiga i april, återkommer om resultatet
mackan
- Litenmentuff
- Inlägg: 612
- Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
- Ort: Järfälla
När jag regga om min camaro -71 som jag hade..
så typa vi in den med värsta motorn som den hade haft
gick från 170hk i papprerna till 360hk..
fick bara ett brev från försäkringsbolaget att dom fortfarande klassade den som veteran fordon och premien var fortfarande densamma...
så försäkringen borde inte ändras speciellt mycket
så typa vi in den med värsta motorn som den hade haft
gick från 170hk i papprerna till 360hk..
fick bara ett brev från försäkringsbolaget att dom fortfarande klassade den som veteran fordon och premien var fortfarande densamma...
så försäkringen borde inte ändras speciellt mycket
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då?
Re: Fråga
Använder kojans framvagn, gör om så motorfästena passar swiftens, passar in swiften så den får plats utan att förlänga front osv, sen svetsar nya drivaxlar. Voila!magnusarnoldsson skrev:Hur gör man när man bygger om till swift motor egentligen?
Flyttar man över hela framvagnen å allt eller använder man befintliga prylar och hänger bara i motor och låda. För man kör väl med swiftens låda?
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak