high speed

Däck och fälgdiskussion
mcthomas

high speed

Inlägg av mcthomas »

stjenna,
har precis monterat i renoverad 1275,
nu behöver jag bättre däck, som klarar ca 200 knyck, finns det sådana i 10 tum för gata ?
någon som vet
vh thomas
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Jag har nu Falken på min. Det är ett H däck = 210km/h. Jag tror att Yokohama däcken är H däck oxå.
mcthomas

high speed

Inlägg av mcthomas »

tack för ypplyset

lokala gummi krängare hade noll kännedom
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Ursäkta att jag måste klanka ner på dom lite gummi gubbe som man är. Vet dom inte hastighetsklasserna är dom inga gummi krängare.
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

å vem kör över 200km/h me en classic mini me en 1275a :) inte jag i allafall :)
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

det rullar en i ulricehamn med borrad 970 til1250 som har haft 8000rpm med 3.44 slutväxel... 200km
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

det var mest som skämt,men jag tror inte det e så många som vill åka 200km/h med classic mini för det känns ju som dom går det dubbla i 160km/h :)
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
mickef

Inlägg av mickef »

körde ca 150km/h med min -97:a och det kändes som om hela bilen skulle vibrera sönder .
Tror inte dom är bygda för att gå så mycket fortare än ca 120km/h
grozzny
Inlägg: 147
Blev medlem: 19 mars 2006 kl. 10:35
Ort: Malmö/Göteborg
Kontakt:

Inlägg av grozzny »

HEHE, körde i 110 med min 73:a och trodde nästan att den skulle dö/explodera :) Och det var inte så bekvämt direkt.... Nä hundkoja är ju en cruisingbil och racer på småvägar..
Anders Bohman
Inlägg: 46
Blev medlem: 6 januari 2005 kl. 03:40
Ort: Mjölby

Inlägg av Anders Bohman »

Jag har 2.76 i slutvx på min Cooper 69a. Hastighetsmätaren är lite hejåhåå, men 2400rpm gör ca 90km/tim. Jag kan köra 110++ hela veckan om jag så vill utan problem.
Innan denna slutvx. så åkte jag med 3.10 och då gjorde den 3000rpm i 90km/tim. Jag varvade ut 6000rpm på fyran flera ggr (inhägnat så klart) utan att känna tokskräck.

Anders
Mechtab

Inlägg av Mechtab »

Anders Bohman skrev:Jag har 2.76 i slutvx på min Cooper 69a. Hastighetsmätaren är lite hejåhåå, men 2400rpm gör ca 90km/tim. Jag kan köra 110++ hela veckan om jag så vill utan problem.
Innan denna slutvx. så åkte jag med 3.10 och då gjorde den 3000rpm i 90km/tim. Jag varvade ut 6000rpm på fyran flera ggr (inhägnat så klart) utan att känna tokskräck.

Anders
Vad pratar vi för bromsad effekt för att varva 6000rpm på 4:an med 3.10 i slutväxel?

Martin
Anders Bohman
Inlägg: 46
Blev medlem: 6 januari 2005 kl. 03:40
Ort: Mjölby

Inlägg av Anders Bohman »

Ingen bromsbänk, utan rullande landsväg. Har för mig att det var ca 75 på hjulen. Syftet med besöket var att ställa in allt så något diagram blev det inte. Sedan dess så har motoreffekten ökat genom en bättre utformad topp samt Swiftune 5 kam (som jag superrekomenderar). Vidare så sitter det nu som sagt en slutvx. på 2.76 ock toppfarten har sjunkit drastiskt även om motorn är starkare. Kraften räcker helt enkelt inte till. Däremot så går bilen jättelungt i 110-120 km/tim, och detta är ju viktigt så man kan åka långt utan att varva sönder prylarna. Kamaxeln som jag nämnde är helt otrolig, drar klockrent ända från tomgång till 6000rpm utan pucklar eller andra konstigheter. På tomgång så går motorn så jämnt att man tror att (nästan) det sitter sprut på bilen. Ryktesvägen så har jag hört att profilen på kammen är som en gammal Cooperkam, fast med en dataförfining, fast som sagt detta är bara vad jag har hört.

Anders
Skriv svar