Ojämn gång när bilen blir varm

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Ojämn gång när bilen blir varm

Inlägg av Adjuun »

Jag har problem att nu när det börjar bli lite kallare på morgonen och man måste använda choken för att få igång den. Det fungerar hur bra som helst men direkt bilen blir varm så går den jättedåligt. Direkt man kopplar så stannar den. Håller man jämn gas är det inga problem men direkt man släpper upp gasen lite så börjar bilen att rycka och då man ska växla ner så stannar den. den går att starta igen så länge man ger den lite gas.. ganska jobbigt problem då det är mycket rödljus mellan jobbet och hemmet.
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
e_franklin
Inlägg: 17
Blev medlem: 1 maj 2006 kl. 15:11
Ort: Göteborg

Inlägg av e_franklin »

testa att skruva upp tomgångsskruven som sitter på förgasaren. min gled ut hela tiden när man körde så jag var tvungen att skruva in den varje gång jag skulle köra.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Min bil går jättebra under dagen då man kör.. jag jobbar natt och när jag ska fara från jobbet 06:15 så går bilen bra så länge den är kall och när bilen börjar bli lite varmare så går det jättedåligt.. fungerar på att sätta en skiva för kylaren och göra bara några små hål och se om man kanske får rätt temp då..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

Kolla så den inte suger tjuvluft på insugsidan av förgasarn spänn muttrarna till insugsröret och förgasarn! Kolla spjällaxeln i förgasarn. Kolla luftfiltert byt om det är tätt....m.m
Går det så går det!!
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Har hittat felet nu.. problemet var att bilen aldrig blev varm.. det var därför som den gick så dåligt.. bytte termostaten och då gick den som ett skott och blev varm direkt.. den gamla var helt kaputt.
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Skriv svar