Plasta instrumentbräda?

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Plasta instrumentbräda?

Inlägg av El Gringo »

Hejsan hejsan!

Jag är lite sugen på att göra en egen bräda till minin, så man får plats med en cd-spelare o lite sånt, oxå kan man ju flytta lite på instrumenten med.

Har sett att det finns en typ oval liten panel med instrument i en del kojor, det kanske kunde vara nåt! Finns det o köpa tro?

Nån som gjort nåt liknande kanske? Känns som att man kunde behöva lite tips o ideer på vad som blir snyggast o bäst o så!
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Du å dina bilstereo tok ideér ;)

Var vill du ha mätarna samt stereon? sån där liten oval som man sätter mätarna i mitten har ja liggandes iaf.
Annars är det "Bara" slänga på lite polyester och glasfiber å sniffa på ;)
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

jo det hade jag allt tänkt! har en 10litershink med plast som väntar... heheh...

men det är ju det med vart man ska sätta allting! cdn behöver väl nästan vara i mitten om man ska nå riktigt antar jag, men där vill jag ju helst ha instrumenten med! jobbigt sånt här du! :? hur många instrument har du plats för i den plattan då? behöver en stor o tre små...

jodå, stereo ska det allt bli! men vart fan jag ska göra av 12-tummarna vettefan! det blir nog det jobbigaste av allt tror jag... det kan väl aldrig gå o få in dem under baksätet va?
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

nä men ryggstödet

en bilstereo firma här nere i skåne som hade två tolv tummare i ryggen men kan säga att det räcker med en 10"

Eller du är sådan där basbög som vill att det bara låter bas och ingen musik?
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

haha! mitt framsystem klarar sig allt! kostade mer än basarna=) finlir så det räcker! men det är alltid bra o ha lite extra bas om man glömt o blåsa håret på morgonen eller nåt! :wink:

jo, jag har allt funderat på det, det verkar vara enda stället man får plats med dem! lite tråkigt o behöva klippa sönder plåten bara.
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

måstye fråga då bara avad det är för framsystem och vad det är för basar.
Ska inte låta tråden spåra ut för mycket bara men nu när du nänmde det så...
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Hehe, ok...
Har ett par magnat extrema femkvartar som mellanregister, ett par kicker komp 6,5 som midbas o en sån där fyrkantig kicker 8-tummare för att medla mellan framsystemet o subbarna! De är ett par kicker solobaric förresten.

Bör räcka tycker jag! :wink:
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

hmm jo
men tycker det verkar onödigt mycket högtalare om jag får säga mitt.....men men..Hoppas du får ihop det.
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

haha, klart det är lite onödigt! på samma sätt som det är onödigt att köpa en bil där man sitter med knäna över ratten! U just gotta love it! :wink:
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

:)

Men förstår inte riktigt din tanke med två basar i skuffen...
Ska det bara låta bas eller? för kan säga att det räcker med en 10" mer än väl.....om du nu inte ska tävla i db dragracing....
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

nja det är väl mest för att jag har två nu, o de har jag kört med tidigare! har faktiskt inte tänkt på att det är en lite mindre bil, tur du sa till! mätte lite snabbt o så idag faktiskt, o ska jag ha två basar så kan det bli lite jobbigt o få ut batteriet om det skulle behövas! så det tål att tänkas på...
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

vart du ironisk nu?

Aja du gör ju som du vill.
Lycka till me byggandet
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

nänä, men jag har dem i en 9000 nu, det är rätt mycket större kupe o spela i, det kan mycket väl tänkas att det räcker gott med en i det lilla utrymmet som är i våra små kojor! men less is moore är inte ett uttryck jag brukar använda mig av vid stereobyggen, så kan jag klämma in både kommer jag nog o göra det iaf. Det är alltid trevligt o få lite massage samtidigt som man lyssnar på nåt skoj! :D
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

ja jo.....

:)

Lycka till som sagt :)
Skriv svar