Padding eller inte på mk1

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
countryman
Inlägg: 54
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 23:43
Ort: Båstad

Padding eller inte på mk1

Inlägg av countryman »

Är det någon som vet om alla mk1 hade lackad plåt på kanten av instrumentbrädan. På min 65:a kombi sitter det en polstrad kant som på mk2, kan den vara original? Har nu renoverat och vill monterat en mk1 brytarpanel, men den passar ju inte alls i det polstrade hålet, Gummipolstringen verkar limmad, är det bara att rycka loss den om den om den ska bort? Det är ju snyggare utan.



Ole
Användarens profilbild
Peder
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 22:16
Ort: Malmö

Inlägg av Peder »

jag har för mig att själva stommen i stål är likadan på nyare modeller som

på mk1, åtminstone har jag sett nån 80-talare i typ MiniWorld, som bara

rivit loss vadderingen, och sett bra ut.



På nått annat forum har jag läst att det ska gå att lirka loss vaderingen i ett enda stycke om man börjar underifrån. Jag har inte testat detta själv, men

går i samma tankar. Undrar om bilprovningen har nått att säga om en sån marginell försämring av krocksäkerheten på en senare modell?
Användarens profilbild
countryman
Inlägg: 54
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 23:43
Ort: Båstad

Inlägg av countryman »

Joda, det fungerade utmärkt. Tack för tipset. Har precis ryckt bort plasten, blev riktigt bra, snyggt bevarat lack under gummit. Behöver bara ta bort lite limrester, så har jag återställt originallooken. Bortsedd från kromlisten runt brytarpanelen. Någon som har en sådan till mk1?



Bilprovningen kan väl knappast ha invändningar på att vadderingen fattas, det gör ju liten skillnad i en hundkoja. Krockar man står det väl inte på 2cm vaddering på instrumentbrädan...



Ole
Skriv svar