Austin mini 76:a & Honda Z50J 76:a

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Zfifty
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 februari 2006 kl. 17:10

Austin mini 76:a & Honda Z50J 76:a

Inlägg av Zfifty »

Hej på Er. Jag är relativt ny i hundkojevärlden men det har alltid varit min drömbil, så i höstas införskaffade jag min första Mini. Jag är halvtokig i små fordon och äger även en Honda Z50J (Monkey) från 1976 (min tredje apa), och den är ett riktigt monster- toppar 115 knyck :twisted: .

Här har ni dom :D

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Jesse

Inlägg av Jesse »

Tjenare Zfifty!

Kul att se en annan från monkeyforumet här :wink:

Har tagit en paus från skruvandet med min Z50M pga att jag blev ägare till min första koja här i dagarna......... så nu har jag fullt upp med mitt nya renoveringprojekt! :D
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

De var väldans fina.. Både minin å apan! :)
Niobium

Åhh

Inlägg av Niobium »

Åhh har just stirrat in mig på en 110CC Gorillabike...
Perfekt komplement till minin!
Användarens profilbild
Zfifty
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 februari 2006 kl. 17:10

Inlägg av Zfifty »

Ja Gorillan är ju trevlig om det inte vore för att den är en av många kineskopior. Honda är kvalitet och Jincheng är av (milt sagt) varierande kvalitet. :wink: Enda fördelen är att den är reggad med 110cc och det går tyvärr inte att göra med hondamaskinerna. Trots att Hondan är typad som mc så får du bara ha 49cc. Men jag skulle ändå satsa på en Honda. Köpte en ny Jincheng för 5 år sedan och den var oftare på verkstan än på vägen :evil:
Niobium

Inlägg av Niobium »

Hmm, jo jag har sett dessa tjingtjong maskiner, Skyteam som tillverkar gorillan verkar ändå vara rätt så vettiga, ser ut att vara lite mer tilltagen än sina billigare kusiner. Vill helst inte bli av med lappen bara för man kör trimmad 50kubikare...
Användarens profilbild
Zfifty
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 februari 2006 kl. 17:10

Inlägg av Zfifty »

Skyteam är bara ett sexigare namn på den egentliga tillverkaren - och det är Jincheng. Jämfört med sina kinesiska kollegor Lifan, Baotian, Loncin (som också producerar monkey/gorilla replikas) mm, så håller Jincheng avgjort bäst kvalitet. Det märks även på priset:

En ny Honda kostar runt 30000, Jincheng - 13000, TjingTjong - 5-8000.

Välkommen att besöka http://www.z50.net om ni har mer frågor om dessa eminenta maskiner.

Zfifty
Användarens profilbild
Zfifty
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 februari 2006 kl. 17:10

Inlägg av Zfifty »

Nya fälgar! Vad tycks? Finns det någon vänlig själ som kan tala om för mig vad dessa fälgar heter?
Bild
Lillfisen ville prompt vara med!
Bild
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

fälgarna heter slotsmags eller mags
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Zfifty
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 februari 2006 kl. 17:10

Inlägg av Zfifty »

Tackar! Vill ha lite förslag på centre caps, eller ska jag köra utan? Please tyck till!!!
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

ha centrumkåpor.
Dom har några stycken varianter på minispares-online.co.uk
Niobium

Små motorcyklar

Inlägg av Niobium »

Hej Alla, om det skulle råka vara så att även någon mer härinne är intresserad av små monkeybikes, så är ni välkomna till det nya forumet "Monkeybiker" för alla människor med små bågar och stora ambitioner!

http://monkeybiker.forumportal.se

Här är ALLA välkomna sålänge man har monkeybikes som intresse, oavsett om du har en original honda eller en kinakopia.
Skriv svar