SVårt att Byta Panel ?

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Viktor.J

SVårt att Byta Panel ?

Inlägg av Viktor.J »

HEj

JAg undrar om någon har några erfarenheter av att byta den "Nyare" panelen med hastighetetsmätare, varvräknare mm ?
JAg ligger inne med en -91 men vill ha den gamla instrument panlen, den med endast en mätare i mitten av brädan, stilrenare än så är svårt att få..

Någon som förstår vad jag menar och osm kan hjälpa ?

Mvh Viktor
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Inlägg av Mazze »

Om din 91:a ser lika jävlig ut bakom panelen som min 99:a så tror jag det är en dålig ide... ;)
Bild
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

haha shit va du hade sladdar bakom panelen! :shock:
Min 88:a har knappt nåt där bakom :wink:
Viktor.J

Inlägg av Viktor.J »

jag vet inte riktigt...

MEn man borde kunna komma över någon mätare på något swap meet eller dyl. och sedan fixa resten av Panelen för hand om man är lite händig kanske ?

Varför har du rivit ut din ? vad ska du göra med din ?
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Inlägg av Mazze »

Jag rev ur panelen och "toprailen" (vad heter det på svenska då?) för att det var rost runt vindrutan. Nu är det blästrat, grundat, lackat och klarlackat. Den tokbreda listen runt rutan är utbytt mot en smalare som egentligen är till äldre kojor.

Vet inte om du har insprutning på din koja, men i så fall är det nog lika rörigt bakom panelen där oxå.

Lycka till! (bilder på framskridandet kommer va? :)
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Viktor.J

Inlägg av Viktor.J »

JAg ska fudnera på det :D

För denna panelen är så ruskigt ful....
Det ska vara den Tids klassika ! :D
Skriv svar