Ubba's Mini...

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Ubba's Mini...

Inlägg av Ubba »

Jag får väl börja en tråd med lite bilder på min egen kärra. Bilen är en Mini 1000 från 1973. Motor och dylikt är orginal, dock har jag sportsystem på den. Sätena är utbytta till svart skinn, aluminiumgolv, brandsläckare, m.m. Fler projekt med bilen är på gång och kommer nog genomföras till våren. Här är lite bilder i alla fall:



Bild



Bild



Bild



Bild
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
oZZe
Inlägg: 29
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:01
Ort: Norrköping

Inlägg av oZZe »

Vad har du för pjuck på den där ? är det superlite 13x7?
ByWard

Inlägg av ByWard »

1:a inlägget (men det lär bli fler :D )



Läcker bil!!



Kul med en minisida där man kan hämta massa inspiration (det behövs ibland)
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

oZZe skrev:Vad har du för pjuck på den där ? är det superlite 13x7?
Stämmer bra det! :wink: Med Pirelli P7F 175/50-13


ByWard skrev:1:a inlägget (men det lär bli fler :D )



Läcker bil!!



Kul med en minisida där man kan hämta massa inspiration (det behövs ibland)
Tack! Och tack! :) 8)
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
tellskog
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 09:41
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av tellskog »

Vill bara tacka för en jävligt bra sida Ubba. Härligt med ett riktigt forum för alla oss Mini tokiga. BRA JOBBAT !



Vill komentera dil bil lite också. Tycker den ser jävligt fin ut, härligt med ett sånt personligt kjolpaket. Har aldrig sett den modellen förut...

Då jag är färgbild så tror jag bilen är brittisk grön lr ? :roll:

Och till sisst så tycker jag du ska hotta upp motor delen lite, men det är ju

jag det :lol:



Henke
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

tellskog skrev:Vill bara tacka för en jävligt bra sida Ubba. Härligt med ett riktigt forum för alla oss Mini tokiga. BRA JOBBAT !



Vill komentera dil bil lite också. Tycker den ser jävligt fin ut, härligt med ett sånt personligt kjolpaket. Har aldrig sett den modellen förut...

Då jag är färgbild så tror jag bilen är brittisk grön lr ? :roll:

Och till sisst så tycker jag du ska hotta upp motor delen lite, men det är ju

jag det :lol:



Henke
Tack för den fina kritiken! Alltid kul med uppskattning! Angående bilen så är jag lite tveksam till om det är exakt samma färgkod som BTG, men det är en riktigt läcker grön färg i alla fall... :wink:



Självklart skulle jag vilja hotta upp motorn lite, i alla fall till en 60-70 hk. Vad är lättast eventuellt billigaste sättet att göra det på? Som högskolestudent med två bilar är ju ekonomin lite ansträngd stundtals, men någon gång vill jag absolut ha lite mer "kräm" i kojan! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Per Eklund
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 12:26
Ort: Åseda

Inlägg av Per Eklund »

tjena, Jag trimmade min 1000cc till ca.65 Hk , blev ju då en helrenovering av motorn då den hade skurit.. men det gick på mellan 9- 10000Kr...

Men det va det värt!! för fan så mycket roligare det är att köra nu =)

MVH Per
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Per Eklund skrev:tjena, Jag trimmade min 1000cc till ca.65 Hk , blev ju då en helrenovering av motorn då den hade skurit.. men det gick på mellan 9- 10000Kr...

Men det va det värt!! för fan så mycket roligare det är att köra nu =)

MVH Per
Ja, det borde väl bli lite dyrare när motorn skurit... Funderar på att kanske byta motor och renovera upp den gamla som sitter i att ha i "nödfall"... :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Per Eklund
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 12:26
Ort: Åseda

Inlägg av Per Eklund »

hehe jo lite dyrare blir det vell, fick ju borra upp block o sådant... men skaffa en 1275, då har du ju 63hk redan från början. Tror jag ska göra det när jag blivit stor och vuxen i blånboken :) .. du kan ju annars bara sätta dit en 1275 topp eller porta och sätta i större ventilen i den du har o sen dubbla SU...gör ju en del det!



//Per
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Per Eklund skrev:hehe jo lite dyrare blir det vell, fick ju borra upp block o sådant... men skaffa en 1275, då har du ju 63hk redan från början. Tror jag ska göra det när jag blivit stor och vuxen i blånboken :) .. du kan ju annars bara sätta dit en 1275 topp eller porta och sätta i större ventilen i den du har o sen dubbla SU...gör ju en del det!



//Per
Funderar på att skaffa mig en 1275:a men först ska jag försöka få motorn jag har i att gå som den ska. Vidare i "projektet" ska helvita bakljus inhandlas, ska byta en dörr stopp som har "kukat" ur, fixa motorrum och skuff. Vad är lättast om man ska fixa motorrummet? Plocka ur motorn eller plocka av karossen? :?:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Per Eklund
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 12:26
Ort: Åseda

Inlägg av Per Eklund »

jo vill åxå ha en 1275:a..=)

Vita blinkers är snyggt som attans, har kollat efter sådant me men vet inte riktigt om jag vill ha det endå, e ju rätt tuffa som dom är.



Men det som är lättast o du ska göra ordning motorrummet är att ta ur motorn... tar inte långt tid att få ut motorn, kan du ju göra en översyn på motorn åxå, o göra den snygga med lite färg o så =) .

//Per
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Jag vet att det är många som inte tycker att en stereo hör hemma i en koja. Men när jag köpte bilen satt den en sprajlans ny cd-snurra i och ett par högtalare i hatthyllan. När detta redan fanns vore det ju kul att kunna lyssna på den också. Dock var ljudet inte något större hit. Man fick nästan ha stereon på max om man ville höra något. Jag slog då slag i saken och fixade till lite mer "boom" i kojan i form av 4 st 6,5" midbasar. Dock vet jag inte hur mycket "boom" det är eftersom de inte är inkopplade men nu är skiten installerad i alla fall. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Skulle ju självklart klätt den i svart tyg men jag var sugen på att se hur det blev så därför fick det mörkgråa jag hade liggandes duga. Bilderna är ju inte dom bästa och bilen kunde ju varit mer välstädad men va fasen. Ni ser ju vad jag menar! :wink:



Bild Bild



Bild



Jag är beredd på en spridd skur av kommentarer nu... :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Oj det där ser riktigt läckert ut.. nu har man fått ännu mera ideér till bilen.. :)
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
turbo
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 11:01
Ort: Umeå
Kontakt:

SNYGGT

Inlägg av turbo »

Mycket bra gjort :D
Användarens profilbild
tellskog
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 09:41
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av tellskog »

Ser jävligt proffsigt ut :!:



Om du vill ha den svart är det bra ta vanligt spray färg. Gjorde jag på min när jag erstatte baksätet med gråfilt som jag ville ha svart. Se till o skaffa en gammal borste eller nått (blir välldigt svart) som du kan borsta av ordentligt innan du trycker in den i bilen igen bara.



Den här biten var lika grå som din inna jag spraya den...



Bild
Hälsningar

Henrik Tellskog

Mini 1293 Turbo -75
Husaberg 650 SuperMotard -03
Skriv svar