suzuki swift mini

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Re: suzuki swift mini

Inlägg av johnson »

Dreggel dreggel dreggel! Nu måste ja nog ta mej en tur å spana in bygget snart :P
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: suzuki swift mini

Inlägg av G13B »

ja det får du göra! Säg till innan så inte bilen ligger i smådelar, för vi måste ju ut och gasa lite!

Undrar om det är ok att besiktiga med kompressor? (utan remmen kopplad då…)

Avbeställde några grejer från dalhems och bad dom skicka en dumpventil samt en avluftnings grunka,
vet knappt vad jag fått, men dumpen är ju nästan större än kompressorn :mrgreen:
Tips på billig wastegate som man kan muttra på plenumet mottages tacksamt (tror att man kopplar "vredet"
till den med en slang, då kan jag justera laddtrycket inifrån bilen, bra när man inte vet riktigt var man hamnar än, vill ju inte ha 1,5 bar vid 8.500 8)

//mackan
Bild
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: suzuki swift mini

Inlägg av G13B »

fått lite mer grejer, bränsle reg som koplas till pitot röret på plenumet, ligger alltid lite över laddtrycket,
saab aero intercooler (orkar nog inte montera den direkt)+en fet tryckmätare :mrgreen:
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Mini Maz
Inlägg: 316
Blev medlem: 7 februari 2007 kl. 17:56
Ort: Östersund

Re: suzuki swift mini

Inlägg av Mini Maz »

Den där kommer ju äta framdäck när du är klar :mrgreen:
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: suzuki swift mini

Inlägg av G13B »

Mini Maz skrev:Den där kommer ju äta framdäck när du är klar :mrgreen:
ska dubbla effekten typ…blir väl helt okörbar he he
trimka
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 november 2008 kl. 21:03

Re: suzuki swift mini

Inlägg av trimka »

undrar hur det är med intispin o intislad funkar dem? har funderat på att göra en likadan motorbyte
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: suzuki swift mini

Inlägg av Litenmentuff »

titta vad skönt! :mrgreen: Nu har det spårat ur ordentligt i ditt garage :)

Nu längtar man bara tills du har en film när det tok spinner dom första 3 växlarna! :)
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: suzuki swift mini

Inlägg av G13B »

har grejat lite idag, och det ser lovande ut 8) Håller på med plåten som håller den nu, 8mm stål jäkligt svettigt
när man inte har riktiga verktyg…hoppas den fungerar nu bara :wink:
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Re: suzuki swift mini

Inlägg av johnson »

Sjukt impad på hur du får plats me grejerna!
Vart kommer du placera IC?
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: suzuki swift mini

Inlägg av G13B »

Ä den passar som en smäck, inga problem,
ic sätter jag där kylen är nu och byter till sidmonterad kyl, får nog byta till en lägre först skulle tro att mpi
kylet passar i hålet…funderar om man skulle sätta alu paneler som inner skärmar för att få övertryck i motorrummet och lättare få ut luften genom kylet? Vet inte om det har någon betydelse egentligen…
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: suzuki swift mini

Inlägg av G13B »

Nu har jag dummy testat att allt passar, lite osäker på om ic:n funkar sidomonterad, skulle kanske försöka trycka in en mindre i fronten men det är jäkligt tight…kan även göra ett luftintag i huven som går till ic:n (får då göra en kåpa runt den först…jaja vi får se vad jag hittar på

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: suzuki swift mini

Inlägg av pickupkalle »

sätt bilens kylare i bagaget å dra dit 2 fläktar ifrån nån bil eller motorcykel och borra små hål i bakluckan,inluften kan du ta ifrån sidofönstren om du moddar dom och gör luftstyrningar ner,har sett det nånstans men minns inte vart
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: suzuki swift mini

Inlägg av G13B »

Kalle det blir nog någon av dom här lösningarna, skulle tro den stående fast då får jag modda ic:n lite
finns det någon intercooler expert här, huven kommer att kapas up men inga fula scoop :mrgreen:

BildBildBildBild
Användarens profilbild
E.T.
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 mars 2007 kl. 21:49
Ort: Tierp

Re: suzuki swift mini

Inlägg av E.T. »

Hej
Är just ingen intercooler expert,,, men sitter den bakom kylaren så får den ju kyla en massa onödig värme som kommer från kylarn. Kalles förslag e väl bra, eller kapa ur golvet i bagaget lika stort som en kylare å lägg den där å ta luft under ifrån med bakluckan på glänt som bubblor brukar ha eller kylhål....och en större intercooler i fronten..... bara ett litet förslag.... :roll:
MINI 1000 -70
Quad VLS
MERCEDES 270 cdi
GSX 1100 -82
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: suzuki swift mini

Inlägg av G13B »

Lite svårt med bagaget, ska ju inte synas för mycket och jag har tanken nersänkt i reservhjulsbaljan och ljuddämparen i batteriboxen…har beställt en fiat uno 900cc kylare på ebay, hoppas att den passar sidomonterad

Jag sätter intercoolern där kylen sitter nu, som det ska va :wink: Blir kylningen lite dålig med fiat kylen kan man ju alltid hänga på ett värme element på något bra ställe, dom ska kyla ganska bra tydligen…men men vi får se om skiten passar först!

Tack för förslagen iallafall!

//mackan
Skriv svar