Lite mer elprylar ska man väl få plats med!

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Lite mer elprylar ska man väl få plats med!

Inlägg av El Gringo »

Jahaja! Då har man vart o kikat i Johnsons garage då! O jag som trodde att jag var nöjd med mina 10tums-fälgar, det får bli till att köpa nya, grymt snygga!

Nu ska vi se här, det jag har tänkt o hinna med i vinter med lilla battingen är att trycka in lite bom-bom, ett larm, elhissar, fixa till inredningen, byta lister o tona rutorna. Och en rejäl dämpning av hela bilen, den låter som en kontainer just nu. Mer tror jag inte jag hinner med, men hittar jag ingenstans att ha bilen på så kan det nog bli tight med bara det! :?

På önskelistan står även en omlack, kjolpaket, breddning, spacers o 13tummare, nästan enbart tack vare Johnson o hans goda smak... :wink: hmm... dyrt... :roll:

Stereoprylar har jag så jag klarar mig, det skulle väl vara ett monoblock som skulle behövas då kanske. Men jag behöver klura lite på hur jag ska knåpa till dörrsidor, i-bräda o en mittkonsol. Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

Larmet ska jag nog klara av, har ju trots allt kopplingsschema o så.

Elhissar vettefan! Jag har ett gäng till en Saab 9000 liggandes, är det nåt man kan använda tro? Eller måste jag köpa nytt?

Inredningen då, Jag behöver typ allt! Tak, solskydd, golv, sidor, stolar, får bygga nåt skoj i bagaget o klä in. Var kan man få tag på vettiga grejer utan att bli för fattig?

Lister är man väl rätt så tvungen o köpa nytt antar jag, o toningen ordnar man samtidigt, så det är väl inget jättejobb det där!

Dämpning då? Funderar på att spruta på massa noisekiller inuti bilen o komplettera med asfaltsmattor där det behövs, jag vet inte om det räcker med det eller om det kanske är bäst o kasta in nåt under mattan sen med? O vad är bäst o döda ljudet mellan kupen o motorrummet med?

Sen skulle det inte skada o fixa lite bättre bromsar, mera klös under huven, oxå skulle jag nog behöva gå igenom kopplingen, har ett spel på typ en halv cm, känns lite som en av o på-knapp!

Oj vilket jätteinlägg det blev! Sorry... :shock:

Men snälla, kom med massa ideer o tips! Allt blir alltid så mycket lättare om man får bolla lite. O jag lovar att fixa massa bilder på arbetet... :)
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

Du kan nog bereda dig på att det blir en jäkla massa pengar :)

Trodde inte heller det skulle bli så mycket...men är nog upp i 55000:- än så länge. och då har jag använt mycket av det gamla men gjort vid och snyggat till.
Men som sagt är inte färdig än så.....
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Kul å göra dig inspirerad,men din var ju bra mycket finare :)

Har sett nån gång att det finns som en "låda" med elmotor i som man sätter på istället för veven,dock sticker den ut lite men du ska ju ändå bygga om dörrsidorna låter det som :)

Säg till när du börjar mer,då vill ja titta på :P
Och hoppas du får tag på din för&%"#¤" parkeringsgranne!!

Å glöm inte att du skulle köpa en ny bruksbil oxå ;)
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

ja, jag vill ha en brukis, men om det blir din slitne corre låter jag vara osagt! hahaha! det där med låda får du utveckla dock!

grannen ringde o var helt förtvivlad faktiskt! satte en sur liten lapp på deras ruta=) det var knappast deras fel, de har vart jävligt försiktiga o så hela tiden, så jag var mest sur för att det hänt o de inget sagt, men tydligen har de haft problem med att nån fan snott deras parkering o så det senaste!
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Jahopp! nu står kojan inställd iaf, har plockat ut allting med, så nu blir det väl till o koppla o plasta o så o hoppas på att den hinner bli vårfin! =)

Bild

Hittade ett par stolar jag tror kommer passa in, de får duga sålänge, men det får nog bli o sy en ny klädsel till dem så småningom iaf!
Bild

Har börjat försöka forma till nåt som kanske kan tänkas liknas vid en instrumentbräda, men jag glömde kameran som tur var, så ni kan inte skratta åt mig iaf! ;)

Måste få tag på ett par elhissar från nån liten bil med, känner inte riktigt för o punga ut med 2000 spänn för ett par nya! Är det ingen som har nåt bra tips på nån passande bilmodell man kan plundra? :)
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Fick gjort en liten ram idag iaf, ska bara skaffa mig en mask o sen är det väl bara till o börja plasta! Ska bli skoj, har aldrig gjort det innan så man vet aldrig hur det kan tänkas gå! :)

Bild

Bild
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

du ska inte skippa den svarta "skyddet" som sitter där nere? Jag skippa detr och det gav ett annat liv i instrumenteringen....nu är förvisso min lackad där me så..
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Jo jag har allt lite funderingar om det! Har sett din faktiskt, riktigt snyggt, så jag tänkte antingen försöka plasta om den o få på lite lack eller klä om den, för som den är nu vill jag inte ha det iaf! Jag kommer antagligen lacka själva brädan sen när den blir färdig, så jag funderar på om det kanske blir lite mycket om allt är lackat. Men vi får se hur det slutar! :)
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Nu har man provat o plasta med! Vi får väl se hur det kan tänkas bli när det torkar... När nu det blir, tror jag snålade lite med härdaren plus att det är ett kallgarage bilen står i, tar väl en vecka eller nåt kanske! :)

Bild


Passade på o ta ett familjekort på högtalarna som ska in i bilen med. :)

Bild
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Nu var det längesen det hände nåt här! Får väl erkänna att jag vart lite väl lat o hållt mig undan från frysskåpet stackars bilen står i...

Men jag har fått plastat till dörrsidorna för högtalarna iaf, inte illa det!
Bild
Bild

Bara o hoppas att jag får plats med benen nu! ;)

Har fått lite paket från england med, har inte tagit kort på allt, men jag ska ordna till det...
Bild

Här är iaf nya mattor o angeleyes o lite godis!
Bild

Så jag antar att det bara är till o pälsa på sig o gå ut o försöka göra lite nytta nu då!
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

dyr frakt? stort paket!, vart beställde du ifrån?
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Den stora lådan kom från pl, frakten blev nästan 80 pund tror jag, men då var det två kjolpaket med som drog upp det en hel del! Det paketet kom fram på två dar! Sen beställde vi från minisport med, vet inte frakten men har för mig att den var rätt ok den med. Kom fram relativt snabbt när de väl fick iväg det!
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Okay, PL verkar vara en sjysst affär och har alla prylar som alla andra har med + zeemaxkopiorna osv. Funderar på att bälställa sånt. =) Är det bra passform eller blir det mycket arbete? Och hur passar man in dålig passform egentligen?
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Den frågan är nog bättre att du ställer till Johnson! Men som jag förstått så ska det vara rätt så ok passform!
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Fick fotat lite mer smågrejer nu, kanske inte så skoj o se på just nu, men när de väl kommer på plats så ska det nog bli fint!
Bild
Bild

Sen var man ju tvungen o kika lite på om det blev nån skillnad med angeleyes:)
Bild

Tänkte vara smidig o dra på taklisten lite snabbt med, men det var visst ingen bra ide... Ingen som behöver en liten bit? :)
Bild
Skriv svar