Austin Mini Pickup 1968

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
falken85
Inlägg: 107
Blev medlem: 2 maj 2015 kl. 13:15
Ort: Östhammar

Austin Mini Pickup 1968

Inlägg av falken85 »

Har äntligen hittat ett nytt projekt att sätta tänderna i [emoji3] Jag fick äran att få överta en pickup som är i behov av lite arbete. När jag först fick höra om att en kaross stog och väntade på ny ägare så blev jag lite arg på mig själv för att jag egentligen inte hade råd med ett nytt projekt då jag precis hade fått ut en annan bil på gatorna efter 25 års stillestånd men jag hade letat efter just en pickup så det va omöjligt att tacka nej till erbjudandet tyckte jag. Det blev ju så klart affär då jag va där först gången och såg den men det dröjde ett halvår innan jag hämtade den. Då jag inte kan svetsa och inte kan så mycket om plåtarbete så lär det gå lite långsamt då jag måste försöka lära mig också, tanken är att göra allt själv och ta så lite hjälp som möjligt. Ska bli kul att få börja och det får ta den tid det tar, ingen tidsplan är satt så det blir ett flerårsprojekt är tanken. BildBildBildBildBild

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

BMC Mini Clubman 1971
Austin Mini Pickup 1968
Användarens profilbild
falken85
Inlägg: 107
Blev medlem: 2 maj 2015 kl. 13:15
Ort: Östhammar

Re: Austin Mini Pickup 1968

Inlägg av falken85 »

Eftersom jag ligger efter med uppdateringarna så kommer dom lite tätt nu i början [emoji6][emoji6] Det blev äntligen dags att plocka in bilen och börja riva lite strax innan jul. Jag monterade en ställning som jag fick låna för att behålla formen då golvet måste bytas ut helt och hållet. Jag hade fördelen att få med ett golv från från en saloon som va i ett bättre skick än de som satt i pickupen [emoji23] Men de blir lite lappa och laga iallafall då någon har varit där och "LAGAT" förr[emoji50][emoji50][emoji50]BildBildBildBildBildBildBildBildBild

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

BMC Mini Clubman 1971
Austin Mini Pickup 1968
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Austin Mini Pickup 1968

Inlägg av Hylsan »

Härligt o se en pickis räddas, ett sådant erbjudande är ju svårt att tack nej till som du säger.
Intressant att det är monterat störtbåge på flaket?
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
falken85
Inlägg: 107
Blev medlem: 2 maj 2015 kl. 13:15
Ort: Östhammar

Re: Austin Mini Pickup 1968

Inlägg av falken85 »

Jo det satt en störtbåge på flaket men den va lite skumt monterad så jag har tagit bort den tills vidare men den sparas och kanske kommer dit igen fast med lite annan tappning [emoji6][emoji6]

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

BMC Mini Clubman 1971
Austin Mini Pickup 1968
Användarens profilbild
falken85
Inlägg: 107
Blev medlem: 2 maj 2015 kl. 13:15
Ort: Östhammar

Re: Austin Mini Pickup 1968

Inlägg av falken85 »

Fyller ut med lite annat meck imellan då en motor ska bli klar till Freddes pickup. Han håller på att byta ut orginal 850 mot en 998 med lite mer godis och hoppas att det ska bli lite mer power [emoji848][emoji848][emoji848]Bild

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

BMC Mini Clubman 1971
Austin Mini Pickup 1968
Användarens profilbild
falken85
Inlägg: 107
Blev medlem: 2 maj 2015 kl. 13:15
Ort: Östhammar

Re: Austin Mini Pickup 1968

Inlägg av falken85 »

Har fått 2st bättre begagnade hjulhus som blivit urkapade från en saloon som ska bli lite bättre på pickupen än dom som satt dessutom så blev flaket urkapat med då det va några delar som behövdes bytas. Kanterna va så pass rostiga så jag ville byta dom, hade en del funderingar om hur jag skulle göra så det såg bra ut med resten men till slut så beslutade jag att kapa bort allt och ersätta hela golvet mot nytt. Tyvärr så va ett nytt flakgolv lite väl dyrt för min budget så jag lyckades hitta en plåtfirma som kunde fixa en plåt som ser ut som orginal med hjälp av den nya bakluckan jag har så det blir nog bra till slut.[emoji106][emoji106]BildBildBildBild

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

BMC Mini Clubman 1971
Austin Mini Pickup 1968
Användarens profilbild
falken85
Inlägg: 107
Blev medlem: 2 maj 2015 kl. 13:15
Ort: Östhammar

Re: Austin Mini Pickup 1968

Inlägg av falken85 »

Någon ville inte vara med längre [emoji852] Blev tvärstum någonstans i dreven tror jag och börja ryka från motorn [emoji50] Tur att det går fort att beställa ny, blev en lite bättre Bosch istället [emoji106] hoppas att den håller längre [emoji6]BildBildBild

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

BMC Mini Clubman 1971
Austin Mini Pickup 1968
Användarens profilbild
falken85
Inlägg: 107
Blev medlem: 2 maj 2015 kl. 13:15
Ort: Östhammar

Re: Austin Mini Pickup 1968

Inlägg av falken85 »

En leverans har kommit med lite nya plåtar till pickupen från M-machine i England. Nya tröskelplåtar till dörrarna och den bakre tröskelplåten vid bakluckan. Nya plåtar till bakre kjolen och nedre delen under bakljusen. Vissa plåtar är ju lite svåra att knacka själv utan riktiga verktyg så fick köpa några nya iallafall [emoji2957][emoji2957]BildBildBildBildBildBild

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

BMC Mini Clubman 1971
Austin Mini Pickup 1968
minimini
Inlägg: 828
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Austin Mini Pickup 1968

Inlägg av minimini »

hej
roligt med en pickis till,
m machine är bra plåt där köpte jag all plåt till min också
smart med den nya flakbund, jag köpte ny hos m-m o fan va dyr i frakt
kämpa på
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Skriv svar