Austin mini 1000 - 1975

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Wallinbenny
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 juli 2018 kl. 16:37
Ort: Skövde
Kontakt:

Austin mini 1000 - 1975

Inlägg av Wallinbenny »

Hejsan alla minisar!

Tänkte att jag skulle dela med mig av min resa som nybliven ägare av en hundkoja.
Jag har sedan barnsben varit intresserad av hundkojor och nu vid snart 28 års åldern så slog jag slag i saken.

Jag letade efter en fungerade bil där jag kunde bygga och fixa det där extra. Men då problem kom upp med min andra bil så kunde jag inte sälja den och budgeten blev kass. Så jag gav upp och tänkte att det kommer en annan tid.
Jag fortsatte i vanlig ordning att kolla på forum om andras skönheter och blev bara mer deppig.

Men en dag, så hittade jag ett "skal". Mycket delar fanns och bilen behövde rejält med kärlek.
Jag kommer aldrig att kunna tacka min mamma nog som gick in och sponsrade denna hundkoja så att min dröm kunde gå i uppfyllelse.

Nu har det passerat ett par månader och jag har försökt jobba extra allt jag kan för att kunna köpa det där lilla extra vid slutet av varje månad. Min sambo är ganska van att bildelar kan förekomma kring lägenheten :lol: Jag har tidigare mekat mycket med min Ford Focus ST med lite över 300 HK så delar har kommit och gått.
Så när hon kom hem senast och fick se ett motorblock på köksbordet så var det inga konstiga frågor om varför den rengjordes där :wink:

Hur som haver så har resan påbörjats och jag är oerhört stolt. Utan erfarenhet så har sociala medier hjälpt mig oerhört mycket. När jag fick nycklarna i handen så köptes Haynes boken till Austin Mini och därefter har jag kört på.

Jag kommer säkerligen behöva massor av hjälp och jag hoppas att ni kan bidra med all er erfarenhet.
Jag kommer att dela bilder med jämna mellanrum. Nu kan det dröja ett tag innan något kommer upp då mina delar från Mini Spares ej har kommit hit ännu men jag hoppas det kommer snart :)

Ställ gärna frågor och kom gärna med ris och ros :D
Bilagor
20180803_122012.jpg
20180801_223526.jpg
20180801_183703.jpg
Med vänliga hälsningar Wallin.
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: Austin mini 1000 - 1975

Inlägg av crowan »

Kul! Du kommer inte att ångra dig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
clubman 1330
Användarens profilbild
Sundblad
Inlägg: 499
Blev medlem: 17 juni 2014 kl. 21:09
Ort: Stockholm

Re: Austin mini 1000 - 1975

Inlägg av Sundblad »

Bra sambo! :D
BMC Mini 1000 -70
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Austin mini 1000 - 1975

Inlägg av minitokig »

Kul för dig.
Lycka till och se till att få en provtur i annan koja så att du vet vad som väntar när du är klar.
Kan bli en drivkraft.

:-)
Skriv svar